Dagschema 3 maanden oud

<p style="text-align: left;">Onze kleine is inmiddels 3 maanden oud. Ik merk dat het aantal uren slapen minder wordt en het aantal uren wakker, spelen, langer. Heel normaal. Maar nu vraag ik mij af wat nou gemiddeld normaal is rond de 3 maanden. Dit is ons gemiddelde dagschema: 7.00 uur eerste voeding 7.30-10.00 slapen 10.00 voeding 11.30 - 14.00 slapen 14.00 voeding 15.30 - 18.00 slapen 18.00 voeding 19.30 - 20.30 slapen 21.30 badje 22.00 laatste voeding en daarna slapen   Komt dus neer op ongeveer 16a17 uur per dag slapen. Is dat normaal? Of zou langer wakker blijven kunnen? De vermoeidheidssignalen zijn echt moeilijk te herkennen bij ons kleintje. Ik vind het daarom moeilijk te bepalen hoelang hij wakker kan zijn. Ik ben benieuwd naar andere dagschemas van rond de 3 maanden :) </p>

Heel normaal hoor
mijn zoontje heeft nooit meer geslapen  dan dat. En sliep toen hij 3 maanden was minder als wat jou kindje doet

elk kindje is ook anders en de een slaapt meer als de ander.

[quote quote=10163517]Heel normaal! Van ons sliep toen ook zoveel en nu nog steeds haha![/quote]
Hij is nu 6 maanden btw ?
Heel normaal! Van ons sliep toen ook zoveel en nu nog steeds haha!

Onze kleine man is ook bijna 3 maanden. Ik herken het schema wel aardig. Onze zoon slaapt overdag wat minder lang, denk max. 1,5 uur per slaapje. Maar ieder kind is weer anders en heeft meer of minder slaap nodig. 
Ik zou er maar lekker van genieten! Van slapen groeien ze ook goed hoor ☺️

Ik denk dat dit heel normaal is. Onze zoon slaapt overdag wat minder, maar hij is nooit echt een slaapkop geweest. Hij slaapt overdag gemiddeld 3 slaapjes van drie kwartier en 1 slaapje van 1,5, soms 2 uur. Meestal gaat hij rond 19 uur 's avonds wel knock out, om nog even 10 minuten wakker te worden voor z'n laatste voeding (we maken 'm wakker) en slaapt dan tot ongeveer 7 uur 's ochteds. 

Hier was t zo.  Nu niet omdat ze in sprong zit.  Maar
Rond 6 - 7 uur verschonen en voeding. Soms meteen slapen soms spelen 7.30 -8.00 naar bed. 9.00 - 9.30 wakker voeden spelen 10.30 11.00 bed 13.00 wakker voeden spelen 14.00 14.30 bed 15.30 16.00 wakker voeden spelen  nja etc etc. Dit gaat zo door tot 22.00 dan is de laatste voeding.
Soms slaapt ze langer soms korter. Ik hou max 1.5 uur wakkertijd aan. Omdat ook niet slecht vermoeidheidsignalen laat zien.  Ook knuffel ik altijd even na t spelen zodat ze rustig wordt . 

Terug
Bovenaan