Dagschema baby 6 maanden

<p>Hoi hoi,</p><p> </p><p>Net van consultatiebureau vernomen dat er broodkorstjes en 200 gram groenten bij mogen.</p><p> </p><p>Nu is ons schema als volgt:</p><p> </p><p>7.00 fles 190 ml</p><p>9.00 - 11.00 slapen</p><p>11.30 fles 190 ml</p><p>13.30 - 15.00 slapen</p><p>15.30 fles 190 ml</p><p>17.00 - 19.00 slapen</p><p>19.30 fles 190 ml + paar schepjes rijstebloem</p><p>21.00 naar bed voor de nacht</p><p> </p><p>Onze Jens van 6 maanden zou richting de 2 slaapjes overdag moeten gaan plus het eten van half 4 wordt 200 gr. groenten. Ik zit met de slaapjes, hij houdt het nu echt niet langer dan max 2 uur wakker zijn vol.</p><p> </p><p>Wat is jullie schema? En hebben jullie nog tips om van 3 naar 2 slaapjes te gaan?</p>

Lekker 3 slaapjes laten doen hoor! Mijn dochter van net 1 jaar is pas sinds 2 weken van 3 naar 2 slaapjes gegaan. Het ging gewoon vanzelf.

Ik zou m ook lekker zijn 3 slaapjes laten doen. Als hij dat toch nog nodig heeft? Op het cb zijn altijd zo pietje precies met schema’s en hokjes denken. Met deze leeftijd moeten ze dit en vanaf deze leeftijd mogen ze nog maar dit, pfff.
Niet te druk om maken, je kleine geeft zelf aan wat ie nodig heeft en als dat 3 slaapjes zijn, zijn dat 3 slaapjes!

Ik ook een van 6 maanden en idd gewoon  laten slapen wanneer ze moe zijn. Hier word er overdag niet zo lang achter elkaar geslapen waardoor ik soms wel op 4 korte slaapjes uitkom. 
Gewoon kijken naar wat jou kindje nodig heeft. 

Ja, helemaal gelijk ook. Als hij slaap heeft, mag ie lekker naar bed toe! 
Ik vind het lastig allemaal, overal staat wat anders, je wordt bedolven onder de informatie.
We gaan eens kijken hoe we het gaan aanpakken. Waarschijnlijk de voedingen op iets ander tijdstip, zodat hij s avonds met ons mee kan eten. De groenten zouden ipv de voeding van half 4 moeten komen, maar dat is niet echt handig

Bij ons lukt het ook niet altijd om te gelijk avond te eten ivm met een slaapje er tussen nog. Dan geef ik gewoon voor slapen gaan vast der avond eten en dan hou ik een klein beetje over zodat als wij eten en ze is dan wakker dat er toch nog wat mee gegeten kan worden. Helemaal lukt nog niet want ze gaat bij ons vroeg naar bed er anders zit het warm eten en de fles te kort op elkaar.

Elk kind is anders, je kindje geeft zelf aan wat ie nodig heeft dus als hij moe is gewoon naar bed doen.
Mijn zoontje is bijna 7 maanden en die heeft echt 3 slaapjes nodig overdag, nou heeft hij ook hazenslaapjes van een half uur tot een uur.
Hij krijgt 3 flessen van 180 ml en 's ochtends een fruithapje en eind van de middag een groentehapje en voor het slapen gaan een fles van 210 ml met pap.

Terug
Bovenaan