Dagschema baby 7,5 maand

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik ben benieuwd naar jullie voedings- en slaapschema van kindjes van 7,5 maand. <br />Onze dochter heeft normaal 3 slaapjes maar de laatste tijd heeft ze 2 langere slaapjes. Dit zorgt ervoor dat ze ‘s avonds een half uur voor de laatste fles in slaap valt en de rest vd avond onrustig is.</p><p> </p><p>groetjes! </p>

Die van ons is 4 maanden
Slaapt van 7 tot 6 in avond tot ochtend 
Fles soms half uur slapen van 10 tot half 11 en heel soms in middag
Niet te lang anders wilt die niet naar bed 

Volgens mij is t redelijk normaal hoor om op die leeftijd naar 2 slaapjes te gaan. Weet niet of je de tijden nog iets kan verschuiven zodat ze t iets langer volhoudt smiddags? En dan doe je de laatste fles toch een half uurtje eerder?
onze dochter ging met 8 maanden naar 2 slaapjes, ook langer dan 3. Ze slaapt nu van 9.30-11.00 en van 14.00 tot 15.30. Ongeveer. Dan houdt ze het wel vol tot half 7. Dan een fles en ligt ze om 19.00 in bed. 

Onze dochter is bijna 7 maanden 
Slaapt van 18.30u/19.00u tot 05.00u/05.30u
Wij houden nog steeds wakkertijden van 1,5u aan.. soms teggen de 2u. Ligt aan haar en aan de situatie.
Dus bij ons is het erg wisselend. Ligt eraan hoelaat ze in de ochtend wakker wordt. Ook de slaapjes zijn wisselend. Van 45min tot bijna 2u. 
Wij volgen haar gewoon en maken ons nergens druk over.. we laten haar alleen na 16.00u geen slaapje meer doen dan komt het niet uit met naar bed gaan tussen 19m30u en 19.00u.

Mijn zoon is nu net 7 maanden en slaapt al vanaf dat hij 6 maanden is 2x. 
7 uur bv 
9.30u fruit
10u slapen tot 12
12 brood en bv
15u slapen tot 16u
17u avonds
18.30u bv en 19u naar bed

Onze dochter is 7 maanden en wij hebben en zo ziet haar ritme er een beetje uit:
07:30 fles 
08:30 fruit 
09:30 - 10:00 slapen
11:30 fles 
12:30 - 14:00 slapen 
15:30 fles 
16:30 groente hapje 
17:00 - 18:00 slapen 
19:30 fles 
20:00 naar bed en slapen tot 07:30 
Dit ‘schema’ is hoe het het vaakst gaat, maar wij volgen haar. Ik merk dat de laatste tijd steeds vaker naar 2 i.p.v. 3 slaapjes gaat. We leggen haar gewoon op bed als we zien dat ze moe wordt, en laten haar liggen als ze lang slaapt. Het gebeurt wel eens dat ze dan dus ineens pas laat op de ochtend moe wordt en dan ineens langer dan 2 uur slaapt. Dan loopt het hele ritme die dag anders. Als we zien dat ze daardoor savonds eerder moe is, geven we haar inderdaad een half uurtje eerder de fles of leggen we haar vroeg op bed :) 

Het schema van onze dochter van 7,5 maand is als volgt (meestal)

wakker rond 6:00 en dan opstaan
6:45 fles
8:40- wisselend slaapje
10:30 fruithap (afhankelijk van hoeveel ze eet proberen we dan de fles wat uit te stellen en bieden we haar water aan in een 360 graden beker, waar ze steeds beter uit drinkt
Afhankelijk van hoe lang vorige slaapje was gaat ze dan 2 uur later weer naar bed, meestal is dat een kort slaapje de laatste tijd.
dan krijgt ze wat brood om te oefenen (we doen nog 45 min over 10 hapjes dus oefenen is nodig :) ). En ze krijgt dan de fles

dan nog een slaapje zo'n 2 uur nadat ze wakker werd, meestal zo rond 1600, (soms half 4) en is meestal een wat langer slaapje tot half 5, 5 uur. 

dan krijgt ze rond 17:30 de fles en wij eten om 1800. Laatste tijd houdt ze het iets beter vol en krijgt ze bij het avondeten de groentehap of warme maaltijd met wat koolhydraten of een maaltijdpotje. Dit eet ze vaak niet op. Als ze nog goed fit en wakker is geef ik haar vaak eerst avondeten en daarna de fles, maar als ze moe is of slecht geslapen heeft wil ze vaak eerst de fles en kosten hapjes teveel inspanning. 

haar bedtijd is rond 1845, of soms eerder als ze al moe is, dan vaak 18:20. Ze slaapt normaal gesproken voor 19:00 en ze krijgt dan om 2200 nog een fles. Meestal drinkt ze daar ook nog welaardig van, maar ook in de ochtend drinkt ze dan goed haar fles leeg dus kennelijk heeft ze het nog nodig... 

wij zijn zelf nog een beetje zoekende hoe we haar flessen kunnen afbouwen straks en ze op maaltijdmomenten genoeg zal eten, maar dat komt vast goed. 
ben wel benieuwd hoeveel een baby op deze leeftijd moet drinken om genoeg vocht te krijgen als compensatie voor een fles die vervalt, dat heb ik nog niet kunnen vinden...

Hier 7,5 maanden
0700 fles
0845 - 1000 bed
1030 fruit
1130 fles
1130 - 1400 slapen
Probeer nu de fles van 1530 er af te halen, bied wat minder aan en vul aan met water en een tussendoortje
1730 avondeten
1900 fles en naar bed 

Terug
Bovenaan