Dagschema baby drie maanden

<p>Onze baby van bijna drie maanden krijgt borstvoeding op verzoek. Sinds drie weken hebben we het volgende dagschema: zijn laatste voeding krijgt hij tussen 19:00en 20:00. Hij slaapt dan tot circa 05:00, krijgt dan een voeding om tussen 07:00 en 08:00 wakker te worden.</p><p>Overdag is hij circa 60 minuten wakker (met regelmaat van: verschonen, voeden, knuffelen en spelen), daarna is hij ook echt moe. Daarna gaat hij terug naar bed om bijna precies twee uur na zijn vorige voeding wakker te wakker.</p><p>Hiermee komen we uit op 7/8 voedingen per dag. Tot drie weken geleden deed hij overdag twee keer een langer slaapje zodat er drie uur tussen zijn voedingen zat. Toen kreeg hij wel nog een voeding om circa 03:00.</p><p>is dit een normaal schema voor een baby van zijn leeftijd? Ik vind het bijzonder dat hij s nachts steeds langer gaat slapen en blijkbaar lang zonder voeding en overdag steeds korter. Als hij wakker wordt maakt hij niet altijd een hongerige indruk (alleen s nachts en s ochtends) en is hij meestal ook wel uitgerust. Zijn er tips om te kijken of hij toch een tweede slaapcyclus eraan kan plakken? Of is dat ijdele hoop em moeten we gewoon zijm schema volgen? Is bovenstaand schema herkenbaar voor andere moeders?</p>
 
Hoi,

Ik kan me herinneren dat het bij ons ook zo ging. Eerst had mijn zoontje best lange slaapjes overdag, maar rond de 3/4 maanden werden het ineens slaapjes van 45 minuten. Kon je de klok op gelijk zetten. Daar is niks aan te doen zover ik weet. Het komt vanzelf goed, als hij al eerder heeft laten zien dat hij wel langere slaapjes overdag kan doen, dan hoef je alleen maar af te wachten tot hij dat weer opnieuw gaat doen. Volgens mij kwam dat bij ons na een maand of 2 weer terug. 

Je kunt kijken of je de voedingen om de drie uur doet. Dan kom je soms uit op het voeden voor een slaapje en soms na een slaapje. Dat betekent dat je de rust en regelmaat volgorde een beetje los moet laten. Kan dat al bij jouw kindje? En vind je dat zelf prettig? Anders laat je het zo. Dat ze overdag meer gaan eten klopt met het doorslapen snachts.

Volgens mij doe je het hartstikke goed. Succes!



 
Terug
Bovenaan