Dagschema

A

Anoniem

Guest
Marissa is nu 17 maanden en omdat ze nogal aanhankelijk is en heel slecht alleen kan spelen is gisteren het CB op huisbezoek geweest om eens te kijken wat we daar aan kunnen doen. Hun advies was om haar op tijd uit bed te halen (tussen 0700 en 08.00 uur) en structuur in de dag aan te brengen. Dus op vaste momenten, eten, alleen spelen, samen spelen, mama helpen, boodschappen doen, middagslaapje. Wij hadden al wel een ritme (dacht ik) maar het spelen valt vaak weg omdat we zo druk zijn met boodschappen doen, slapen en eten. En ook zat ze toch wel vaak voor de tv zodat ik even mijn handen vrij had, vooral met eten koken.  Ik ben dus eigenljik wel benieuwd hoe jullie dag er nou zo'n beetje uitziet?

Lili is nu 15 en een halve maand...
Ze word smorgens rond 9.00 10.00 wakker ..Eerst samen ontbijten..
Daarna gaat ze lekker spelen (alleen...)
na een 3 kwartier gaan we samen boekjes lezen en dan gaat ze om 1100 uur weer naar bedje...
Om 1300 gaan we weer samen eten..(proberen iig ze eet niet graag)
Daarna vaak even naar winkel of vriendin of er komt wel iemand...Ik zorg altijd dat ik om 1500 haar zeker weer in bedje heb...
Dan om 1700 uit bedje en samen eten...Daarna lekker met papa stoeien of naar mijn vader (woont 100 meter naast ons) om samen de kippen en varkens te voeren!!vind ze echt heeeeeel leuk!! Verheugt zich volgens mij ook echt op dit moment vd dag!!
En om 1830 in badje met mama en naar bed!! Altijd Voor 19.00!!
Eigelijk wel een heel strak schema...
En ik zeg eerlijk dat Lili bij MIJ nog nooit een tv heeft aangehad...Maar ik denk ook dat dat komt omdat ik zelf echt een hekel heb aan tv kijken !!
Voor paul de leeuw gaat deze voor mij alleen aan!! Haha!!

Liefs lonneke ...Ben wel benieuwd naar ieders dag indeling

hier varieert de indeling nogal, Ivar is heel makkelijk gelukkig

ip wordt hij tussen 7 en half 8 wakker, dan kleed ik hem meestal direct aan en eten we daarna een broodje. daarna spelen en vaak even TV kijken (NL 3). Vaak 's ochtend paar boodschappen doen en na fruit tegen 11 uur op bed. Na wakker worden (half 1 ongeveer) broodje eten, daarna weer spelen en probeer ik een boekje voor te lezen (maar meneer heeft er niet echt geduld voor ). 's Middags probeer ik er ook nog even uit te gaan en krijgt hij nog drinken en een koekje/rozijntjes oid. tegen half 4 meestal weer op bed, tot ongeveer 5 uur. dan eten maken terwijl Ivar speelt, eten, spelen/stoeien met papa/TV kijken en om 7 uur naar bed. In bad doen we wanneer het ons uitkomt, meestal 's avonds.

Hij gaat 2 dagen naar creche, papa maakt hem dan tegen  7 uur wakker en om kwart voor  8 stappen ze dan op de fiets. Edwin haalt hem  tegen kwart voor 5-5 uur weer op.

groetjes Jenneke mv Ivar (15 maanden)

Sophie is nu ruim 16 maanden en zo ziet een dagje er ongeveer uit:

Op maandag en dinsdag is ze naar het kdv (van 08.00 tot 17.30 uur), de rest van de week thuis
Een 'thuisdagje':
Rond  07.00 uur / 07.30 uur is ze wakker. We ontbijten op ons gemak en daarvoor en daarna zijn de kindjes gewoon aan het spelen (of samen, of ieder voor zich)
Mama doet dan saaie klussen: vaatwasser uitruimen, wasje  in de machine/droger, boodschappenlijstje maken

Dan kleed ik ze aan, Gijs mag tv kijen en Sophie gaat mee naar boven. Weer saaie dingen doen (bedden opmaken, kamer opruimen dat soort zaken). Sophie vind dat géweldige activiteiten haha. Als ik douche zit zij een boekje te kijken, tegen de douchecabine te meppen of haar haartjes te kammen bedenk maar iets.

Vervolgens gaan we boodschappen doen/ eendjes voeren / naar de kinderboerderij / fietsen / met de pop in de buggy wandelen / ergens op visite / stadje in: een gezamelijke activiteit dus met z'n drietjes.

Meestal zijn we tegen 12.00 uur / 12.30 uur weer thuis: we eten een boterham en Sophie gaat naar bed. In de tijd dat ze in bed ligt, doe ik spelletjes met Gijs, lees boekjes voor  en neem even tijd voor mezelf.

Tegen 14.30 uur / 15.00 uur is onze dame weer wakker. We drinken wat en eten fruit en gaan dan of nog even naar buiten of we spelen samen (of ze spelen alleen, net zo het uitkomt). Dan koken, eten, in bad, nog even tv kijken en om uiterlijk 19.30 uur ligt ze erin.

En in het weekend ligt het er maar net aan wat de plannen zijn, maar ergens halverwege de dag slaapt ze wel nog elke dag.

Spannender is het niet hier............., maar wel erg gezellig haha.

Groetjes
Susan

Hey!

Ik probeer ook wel een soort van schema te hanteren, omdat 'ie toen ie kleiner was dat duidelijk beter kon waarderen. ( en ik ook eigenlijk)

Tussen 07:00 en 08:30 wordt Thomas wakker en dan gaan we naar beneden, lekker in pyama op de bank proberen een broodje te eten en wat drinken. Dan laat ik hem lekker zijn gang gaan beneden. Of hij speelt alleen, of maakt de hond gek, of we lezen boekjes of we spelen samen. Is wisselend dus en maar net wat meneer en ik willen, hihihi!

Tussen 09:30 en 10:00 gaan we naar boven om aan te kleden, en Thomas helpt me dan altijd even mee met wasgoed verzamelen en in de wasmand gooien, bedden opmaken, en er een grotere zooi van maken dan het oorspronkelijk al was eigenlijk... En altijd samen naar de zolder om de poes te eten te geven. ( idd een hoogtepunt ook hier)
Dan gaan we meestal in de ochtend een stuk fietsen, wandelen, boodschappen doen, hond uitlaten, bokkegeiten eten geven, anyway: iets buitenshuis doen.

Rond 12:00 breng ik meneer naar bed, en het is wisselend of ie slaapt. Zo 3 dagen niet, en zo 3 uur achter elkaar...

In de middag: Maakt ie een bende beneden met al zijn speelgoed wat ik dan al heb opgeruimd, en is het ook weer wisselend wat we of hij doet. Alleen of samen. Wel gaan we altijd samen het eten maken. Pakt ie zelf de stoel waar ie op mag staan in de keuken, snijd met zijn botte babymes een te kleine aardappel aan gort, doet een poging de groenten te snijden en eten alvast. Ondertussen geef ik hem een houten lepel en een tupperware bak en dan kan ie mee kokkerellen naast me. Vind ie helemaal geweldig! Ik zeg ook altijd dat de kok moet proeven wat ie maakt, en stopt dan mooi alles wat ik onder zijn neus duw naar binnen, groenten, broodje, yoghurtje, koekje... Hangt een beetje af wat we 'savonds eten en hoe de dag al etend heeft doorgebracht, hihihi!

En Om en nabij 19:00 uur in bedje.
Geen standaard ritme dus eigenlijk maar wel dingen die duidelijk elke dag terug komen.

-X- Marieke

Wij hebben totaal geen schema of vaste tijden en het bevalt ons prima. Dean kan heel makkelijk zelf spelen. Hij slaapt 's middags ongeveer anderhalf uur. Heerlijk hoor. Je kunt eigenlijk gaan en staan waar je wilt, Dean hobbelt lekker mee. Hij heeft trouwens al vanaf het begin geen vast schema ofzo. Het loopt dus ook nooit in de soep als we bijvoorbeeld iets later thuis zijn ofzo.

Groetjes,
Nelly.

Hier komt-ie:

- rond 7 uur is Julian wakker
- tegen 8 uur haal ik hem op (dan heb ik al gedoucht en ontbijttafel klaargezet)
- daarna ontbijten en met papa douchen/badderen (of andersom, afhankelijk van of hij een poepluier heeft, bij een poepluier gaat hij gelijk in bad)
- meestal speelt Julian daarna alleen
- rond 10.15 samen fruit eten
- daarna vaak naar buiten: boodschappen, eendjes voeren, op de fiets naar de bakker, wandelen, in de tuin bezig enz.
- 12 uur brood eten en daarna gaat Julian op bed
- rond 3 uur half 4 weer wakker en van bed af
- drinken met een koekje/rozijntjes
- afhankelijk van hoeveel tijd er is (lang of kort geslapen en makkelijk eten of wat uitgebreider zelf koken) blijven we thuis of gaan we weg.
soms "vluchten"  we omdat het thuis dan even geen doen meer is (dan ben ik meer politieagent dan mama) en dan gaan we even fietsen of naar de kinderboerderij ofzo
- tegenwoordig gaat rond 17,15 uur de tv aan en houdt Sesamstraat hem even bezig terwijl ik eten maak. Zonder tv moet ik om 4 uur beginnen met koken om om 6 uur te kunnen eten!
- 6 uur eten
- met papa spelen / zelf spelen / samen spelen
- 7 uur thee en boekje lezen
7.15 naar boven (verschonen, tanden poetsen etc.)
7.30 slapen

De slaap en eetmomenten zijn dus vast, de tijd ertussenin is afhankelijk van wat moet gebeuren, het weer, waar ik zin in heb etc.
Het boekje lezen/thee moment voor het slapen gaan is hier wel een belangrijke, als er nog teveel wordt gedold en gespeeld dan valt er voor het slapen gaan niks te beginnen met Julian en is het bijna onmogelijk om hem in zijn pyama te krijgen.

Ben nog wel benieuwd waar het hem dan in zit dat jij dacht wel een ritme te hebben en het CB vond dat het niet zo was...

Groetjes,
Ellen mv Julian

hallo,

Owen is nu 15,5 maand en zo ziet een doordeweekse dag er ongeveer uit  als ik niet moet werken.

7:30 - 8:30 wakker. Krijgt  dan beneden papfles bij mij  op schoot met de tv op zappelin
Daarna gaat ie lekker zelf spelen en kijkt tussendoor af en toe tv (vooral de liedjes). Ik ontbijt en Owen doet daar soms nog beetje aan mee ( snoept wat van mij)
Als we weg gaan kleed ik Owen  na mijn ontbijt  aan ( in bad, washandje of samen douchen). Als we thuis blijven was ik hem soms na het fruit.

Als ik ga douchen speelt Owen in de box en ik doe dan ook even wat huishoudelijke dingen boven ( wasje erin enzo)

9:30 fruit en daarna gaan we wat drinken. Tussen fruit en einde van het drinken speelt Owen zelf of we spelen samen. Net wat ik te doen heb
(Als we weg gaan neem ik drinken mee en vertrekken we rond 10:00)
10:30 boodschapjes doen. Daarna bij mooi weer naar buiten ( fietsen, wandelen etc).
Bij slecht weer muziekje aan en samen spelen. Of we gaan op visite of krijgen visite.

12:00 broodje voor Owen en daarna gaat hij naar bed ( rond 12:30/13:00)
13:00 slaapt hij meestal en dan eet ik mijn broodje en doe wat dingen voor mezelf of wat in het huishouden.

Rond 15:00 meestal wakker en dan drinken we wat met een koekje erbij.  Daarna op visite of we krijgen visite, shoppen, wandelen, fietsen..... net waar we zin in hebben.
16:30 komt papa thuis. Dan gaan ze ff samen spelen, stoeien etc.

Rond17:00/17:30 koken en Owen zit dan meestal in de box. Of hij speelt met papa of komt bij het koken kijken.
Rond17:30/18:00 samen eten.

Nog even spelen samen of zelf en dan rond 19:00/ 19:30 verschonen, pyama aan, boekje lezen en naar bed.....

Zo, dat was me en verhaal..........

Terug
Bovenaan