Hey!
Ik probeer ook wel een soort van schema te hanteren, omdat 'ie toen ie kleiner was dat duidelijk beter kon waarderen. ( en ik ook eigenlijk)
Tussen 07:00 en 08:30 wordt Thomas wakker en dan gaan we naar beneden, lekker in pyama op de bank proberen een broodje te eten en wat drinken. Dan laat ik hem lekker zijn gang gaan beneden. Of hij speelt alleen, of maakt de hond gek, of we lezen boekjes of we spelen samen. Is wisselend dus en maar net wat meneer en ik willen, hihihi!
Tussen 09:30 en 10:00 gaan we naar boven om aan te kleden, en Thomas helpt me dan altijd even mee met wasgoed verzamelen en in de wasmand gooien, bedden opmaken, en er een grotere zooi van maken dan het oorspronkelijk al was eigenlijk... En altijd samen naar de zolder om de poes te eten te geven. ( idd een hoogtepunt ook hier)
Dan gaan we meestal in de ochtend een stuk fietsen, wandelen, boodschappen doen, hond uitlaten, bokkegeiten eten geven, anyway: iets buitenshuis doen.
Rond 12:00 breng ik meneer naar bed, en het is wisselend of ie slaapt. Zo 3 dagen niet, en zo 3 uur achter elkaar...
In de middag: Maakt ie een bende beneden met al zijn speelgoed wat ik dan al heb opgeruimd, en is het ook weer wisselend wat we of hij doet. Alleen of samen. Wel gaan we altijd samen het eten maken. Pakt ie zelf de stoel waar ie op mag staan in de keuken, snijd met zijn botte babymes een te kleine aardappel aan gort, doet een poging de groenten te snijden en eten alvast. Ondertussen geef ik hem een houten lepel en een tupperware bak en dan kan ie mee kokkerellen naast me. Vind ie helemaal geweldig! Ik zeg ook altijd dat de kok moet proeven wat ie maakt, en stopt dan mooi alles wat ik onder zijn neus duw naar binnen, groenten, broodje, yoghurtje, koekje... Hangt een beetje af wat we 'savonds eten en hoe de dag al etend heeft doorgebracht, hihihi!
En Om en nabij 19:00 uur in bedje.
Geen standaard ritme dus eigenlijk maar wel dingen die duidelijk elke dag terug komen.
-X- Marieke