Dagschema

Ben benieuwd wat jullie voor schema hebben, voeden - spelen - slapen heb ik het dan over.

Hier steeds verschillend, weer 2 nachten om 3.30uur wakker dus loopt de boel weer in de soep. Altijd ff passen en meten dan. Ze is morgen 9 weken en weegt iets meer dan 5kg, drinkt 5x150 ml. Hoeveel slapen jullie kindjes op een dag? Ben zomaar benieuwd hoe het er bij een ander aan toe gaat ;-)

Ik heb eigenlijk niet een vast schema. Is bijna niet te doen met 5 kinderen die veel sporten op verschillende dagen.
Over het algemeen wordt ze 's morgens tusen 8 en 9 uur wakker, ze krijgt dan een fles van 120cc (7weken) daarna valt ze weer in slaap.

Tegen 12-13 uur heeft ze weer honger en blijft dan na het flesje vaak eventjes wakker.

Tegen etenstijd doe ik haar eerst weer een flesje en dan haar speentje erin, want ook hier blijft ze zeker een uurtje wakker.

Dan wil ze om 19.00 alweer!!! Dat krijgt ze dan ook, maar dan moeten we haar in slaap wiegen na de tijd. Tegen 22.30 krijgt ze dan haar laatste fles en dan is het hopen dat ze direct gaat slapen... wat overigens niet altijd het geval is....

Hi,

Bij mij wisselt 'het schema' ook steeds. Vooral nu ze snachts soms wat langer slaapt.
Dus de ene keer krijgt ze om 5.30 voeding. De andere keer om 7.00 etc.

Overdag zit er ongeveer 3 a 4 uur tussen afhankelijk van mijn eigen plannen voor die dag.

Meestal geef ik haar rond 9.00 uur. Dan is ze ongeveer een uur a anderhalf uur wakker en daarna slaapt ze weer tot ongeveer 12.30.
Vaal slaapt ze dan ook weer van 14.00 tot 16.00.

Probeer die van 16.00 wel altijd vast te geven zodat ik daarna altijd om 19.00 uur uitkom.

Om 19.00 gaat ze namelijk naar bed. En 23.00 moet ik haar wakker maken.
En dan komt ze dus wisselend in de nacht. 4.00 5.00 of 5.30.

Tussen 16.00 en 19.00 slaapt ze trouwens eigenlijk niet meer.

En uiteraard zijn de tijden niet vast.
Soms is ze ook meer wakker.

Probeer wel zoveel mogelijk een ritme aan te houden van slapen- eten- knuffelen- even alleen liggen- en weer slapen. Maar zoals allerlaatste ook zegt...met meerdere kinderen en sporten, vriendjes over de vloer etc is dat bijna niet te doen.

Ik bied trouwens 165 (150 water +5 schepjes) aan maar dan drinkt ze lang niet altijd op.
En ze is nu bijna (vrijdag) 10 weken.

Hier krijgt Inge rond 7.30, 11.00, 15.00, 19.00 en om 22.00 uur een fles van 150ml. Ze is een uur tot ander half uur wakker. Na de fles van 19.00 zit ik bijna de hele avond met haar op schoot, dan liggen de andere 2 al in bed dus dat kan dan ook wel.
Ik moet haar elke morgen wakker maken voor haar eerste fles, dus mn man zei al dat ik overdag wat meer in de fles moest doen en dan die laatste fles eraf.. Nou lijkt me niet, ze is pas 6 weken! Lijkt mij echt nog te vroeg.

Terug
Bovenaan