dagslaapjes

Hallo allemaal, deze vraag zal best meer gesteld zijn op dit forum, maar ik probeer het toch maar. Mijn zoontje is nu 11 maanden, en slaapt op de dag 2X. Nou begint hij zijn ochtenddutje in te korten (van 1,5 uur naar nu nog 45 min) Ik vind het geen drama, maar hij is met alleen een goed middagdutje aan het eind vd dag niet echt meer te genieten. ('s morgens is hij rond 7:00 wakker). Weet iemand wanneer het ochtenddutje overbodig wordt? Ik vind 11 maanden zo vroeg!
 
Hoi Monica! Ja, het is wel vroeg he? Maar hij geeft wel aan dat hij er bijna aan toe is volgens mij. Mijn dochter was 13 maanden toen ze van 2 slaapjes naar 1 slaapje ging. Ze kortte de slaapjes steeds meer in. Op een gegeven moment sliep ze niet meer tijdens het middagslaapje. Ik heb het ochtendslaapje toen langzaam verschoven van 11:00 uur naar 12:30/13:00 Dus na de boterham naar bed. Dat ging prima. Ze ging toen ook langer slapen (1 slaapje duurt nu ongeveer 2 uur)Maar ik zou wachten tot hij korter slaapt dan een half uur 's ochtends. Succes!
 
hallo.

mijn dochtertje is ook elf maanden en bij haar begint hetzelde 'sochtends wil ze maar een klein uurtje slapen en 's middags ook een uurtje. aan het eind van de dag is ze inderdaad helemaal op. en als ik haar om zeven uur in bed leg slaapt ze gelijk in. dus ik denk dat ik maar ga proberen van 12-3 slapen en dan niet meer !!!

succes
 
Mijn zoontje van 11 maanden heeft van die perioden, dan slaapt ie maar een half uur in de ochtend en dan weer 2 uur. Dit wisselt niet per dag hoor, maar meer per week of per 3 a 4 weken. Ik heb zelf het idee dat met alles wat ie leert en zijn groeispurten dit soms gewoon verschilt. Maar als hij 's ochtends niet lang heeft geslapen is ie 's avonds inderdaad niet te genieten. Dan moet ie gewoon vroeg naar bed en eet ie ook minder omdat hij zo moe is. Ik laat het maar even zo, je kunt er toch niet veel aan doen.
 
Hoi,

Ik zat inderdaad ook met die vraag. Ik ben benieuwd rond welke leeftijd kinderen 1 keer overdag slapen.
Ik heb nu al een paar antwoorden gehad. Ik zet deze vraag nog even los op het forum,

groetjes
 
Bedankt voor jullie reacties, vroeg het laatst nog even na op CB. Zij zeggen dat het erg varieert en adviseren de ochtend slaapjes erin te houden tot deze stuktureel minder worden als 30 min
 
Terug
Bovenaan