Daisy spuugt weer erg veel ......

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Daisy spuugt de laatste dagen weer erg veel ondanks de OMNEO voeding. Ik heb vandaag de ha gebeld want heb slechte ervaring met CB. En nu zegt hij dat ik moet overgaan op de Friso Comfort. Ik weet niet hoor is dan al buiten de bv de derde verschillende voeding wat ze gaat krijgen. Verder krijgt ze wel al fruit maar heb nog geen groente geprobeerd.
En ook sinds ze de omneo drinkt, laat ze niet meer dan 3 - 3,5 uur tussen de flessen in, terwijl ze eerst 4 uur ertussen liet. En toch komt ze uit op 5 voedingen.
Wat zouden jullie doen ?? Toch overstappen en kijken hoe het gaat ??
GRGRGR ondanks dat ik al ervaring heb met timo twijfel ik bij haar nu weer. Gek he ?

Alvast bedankt meiden.

Liefs van mij, timo en daisy.

Misschien krijgt ze teveel binnen?
Arielle had dat namelijk.Ze kreeg 5 flessen 180cc +6 schepjes.Ze spuugde ook heel veel en op een gegeven moment liet ze gewoon 2 flessen met 80 cc staan.Ik heb toen de laatste fles eraf gehaald.Ze krijgt nu 4 flessen, de laatste rond 20.00 met 2 scheppen rijstebvloem erin, we hebben de laatste fles zelfs opgehoogd naar 210 cc met 7 scheppen.Ze is a.s. zondag trouwens 18 weken.We geven haar ook fruithapje met wat diksap, vanavond ga ik beginnen met groentehapje.Ze slaapt goed door en ze spuugt bijna niet meer, soms een mondje.Maar niet meer zoveel als eerst.
Succes

Groetjes Deborah, mama van Nathan en Arielle

Hoi Deborah,

Hoop dat ik goed geschreven heb haha, kon niet meer terug kijken.

Diasy krijgt volgende:

7.30 uur- 8.00 uur ( kan verschillen ) fles 180 cc + 6 scheppen
10.30 uur - 11.30 uur ( ligt eraan hoe lang ze volhoud ) fles 180 cc + 6 scheppen
13.30-14.30 ( ligt weer eraan hoe lang ze volhoud ) fles 180 cc + 6 scheppen, deze drinkt ze meestal erg slecht laat soms wel meer dan 100 cc staan.
Na deze fles krijgt ze fruit, half potje van 4 mnd.
16.30-17.30 fles 180 cc + 6 scheppen ( ligt er dus aan hoeveel ze gedronken heeft bij die kwakkel fles zeg maar )
Dan laatste fles 180 cc + 6 scheppen omneo en grote theelepel nutrix er doorheen meestal tussen 19.00 uur en 20.00 uur in
En dan kan ze of doorslapen of ze meld zich s'nachts een keer omdat ik haar dus niet oppak tussen 23.00 en 24.00 omdat ze dan toch niet drinkt, te moe.

Tussen iedere voeding is ze +/- 2 uurtjes wakker.
Snappen jullie hem nog ??

Liefs van mij en kids

He Muizebeest,

Jeske heeft ook friso comfort vanwege het spugen en het werkt heel goed. De voeding is wat dikker daardoor komt het niet zo omhoog.

Ik zat ook even naar je schema te kijken. Misschien kun je idd wel een fles laten vallen. Ze zitten vrij kort op elkaar en als ze toch wat laat staan heeft ze dat ook niet nodig. Dan krijg je bv dit:

7:30 fles
11:30 fles
15:30 fles
19:30 fles met nutrix

En dan nog de fruithap ergens tussendoor ( als ze dat al krijgt ). Ik wil hier met Jeske ook naartoe werken maar die heeft nu echt nog een voeding nodig om 23:00.

He wij hebben een decemberhyve trouwens. Ga je ook hyven? Je hoort er wel bij.

Hai muizebeest, de flessen zitten wel dicht opelkaar hoor.
Zo ziet een dag van Arielle eruit

07.00 - 07.30 fles
11.00- 11.30 fles
14.00 -14.30 fruithapje met wat sapje
15.30-16.00 fles
19.30-20.00 fles met 3 eetlepels! nutrix

Ik ga vandaag beginnen met groentehapje.En vaak verschuiven bij mij de tijden hoor.Ligt eraan of ze al honger heeft en hoe ik zit met Nathan`s schooltijden.
Ik zag staan dat je 1 theelepel nutrix erbij doet, das wel heel weinig hoor, wij doen er nu 3 flinke scheppen (eetlepels) erbij.
En als je haar een beetje bezig houdt hel laatste uurtje, wat spelen of wat wandelen?Of blijft ze echt de boel bijelkaar krijsen?
Succes, ik zou zeker proberen om de laatste fles eraf te halen, als het niet werkt dan kun je hem zo weer erbij doen.En zeker 4 uur er tussen laten zitten.
Ik weet dat het moeiilijk is, maar hopelijk gaat het lukken.

Groetjes Deborah, mama van Nathan en Arielle

Hoi,
Ik ben na de bv ook eerst begonnen met nutrilon. Ze kreeg toen erg veel last van obstipatie, dus kreeg ik het advies om omneo te gaan gebruiken. Alleen vond mevrouwtje dit erg vies en dronk dit erg slecht. Dus toen ook over na de friso comfort en dit gaat prima. Ze vind het lekker, de stoelgang gaat nu redelijk en het beetje spugen wat ze deed, is over.
Het was idd even zoeken en ik vond het ook vervelend om steeds weer ander voeding te geven, maar nu is het helemaal goed.
Succes, Sil

Mag je niet een paar schepjes nutriTon bij de omneo voeding doen??
ik heb geen idee of dit mag hoor, heb nooit omneo gebruikt, maar gebruik wel al 3 maanden ofzo nutriTon in de fles 9ze krijgt nutrilon)  en dat heeft bij ons echt super geholpen!
Maar als dat niet zou mogen of het zou niet helpen, dan zou ik toch overstappen op die andere voeding hoor..is zeker niet leuk,maar als het helpt...

Succes ermee!

Volgens mij mag je geen nutriton bij omneo of comfort doen. Dit is hetzelfde als johannesbroodpitmeel en dit zit al door deze voeding heen. Daarom is het ook speciaal voor spugende babies.
Sil

Terug
Bovenaan