Dames eerste trimester

Hey dames,

Ik ben nu zwanger van mijn eerste kindje. Ik denk ongeveer 8 weekjes. (Dit weet ik niet zeker aangezien ik na het stoppen van de pil een onregelmatig cyclus had).

Maar ik ben benieuwd hoe jullie je voelen, wat voor kwaaltjes hebben jullie. En wanneer krijgen jullie de eerste echo, of hebben jullie die al gehad?Hebben jullie het al verteld aan mensen?

Zelf ben ik best wel veel misselijk en krijg ik opeens overal pukkeltjes terwijl ik dat nooit heb gehad. Af en toe wat steekjes in mijn buik en ontzettend moe. De termijn echo heb ik pas over 3 weken, maar heb volgende week een vroege zwangerschapsecho geregeld. Is wel voor eigen kosten. Maar dat is het zeker waard, want ik kan echt niet wachten. Verder heb ik het aan een aantal mensen verteld(ouders en een goede vrienden), maar durf en wil ik het verder nog niet vertellen totdat ik die 12 weken ben gepasseerd.

Hoi,
Ik had de eerste echo afgelopen maandag was toen 7 weken en 1 dag ondertussen al 8 weken zwanger en ik mag volgende week maandag weer. Ik zit alleen niet bij de verloskundige maar bij de gyn ivm dat ik meerdere miskramen heb gehad en ze dit voor de zekerheid in het ziekenhuis willen doen. Ook hebben wij het aan ouders broer zus en zusjes en wat vrienden verteld maaf verder wil ik het ook nog even geheim houden tot ik 12/13 weken ben dat zal rond kerst zijn ongeveer.
Xx Kimberley

O wat gek dat je pas zo laat je eerste echo krijgt. Wij hebben onze eerste echo met 8+3 dagen gehad, ben nu 9+4! En de volgende echo staat al gepland over 2 weken.
We hebben het al verteld aan mensen die dichtbij ons staan voordat we de echo hadden, maar dat ligt natuurlijk echt voor iedereen anders. Je moet doen waar jij/jullie je goed bij voel(en)! 
Ik merk dat ik heel veel last heb van vermoeidheid die zo uit het niets op duikt en tegen de avond ben ik regelmatig misselijk, mijn bed staat dan ook al iets hoger omdat plat liggen echt niet prettig is haha! Zo tussendoor heb ik wel eens een pijnlijke steek in mijn bil wat een zenuw blijkt te zijn  maar verder mag ik niet echt klagen!

Eerste echo gehad met 5 weken’ de dokter vermoedde een tweeling i.v.m dubbele eisprong dit bleek gewoon 1 mooi vruchtje te zijn. Gister 2e echo gehad met 7 weken’ hartje gezien en zelfs gehoord alles zag er prima uit. 29 december heb ik mijn termijnecho’ en met oud en nieuw vertel ik het iedereen’ dan ben ik ook de veilige 12 weken door.

Ik ben zwanger van ons tweede kindje en nu 10 weken.
Gelukkig met 8 weken eerste echo gehad en hartje gezien.
Naasten al ingelicht vanaf 7 weken, de ‘meute’ vertellen we het over 2 weken. 
Weinig klachten, ben alleen totaal uitgeput.
Denk ook dat dit komt door een actieve 1,5 jarige om mij heen ;)
veel plezier met je eerste echo! 

Hi, mijn naam is Babette en ik zit in 6VWO, dit betekent dat ik op dit moment bezig ben met mijn profielwerkstuk. Ik heb gekozen voor het onderwerp de NIPT. Ik ben zelf heel erg geïnteresseerd in het zwangerschapsproces en alles wat hierbij komt kijken. Als onderdeel van mijn profielwerkstuk ben ik een enquête aan het maken die ik graag aan deze groep wil voorleggen! Als dank wil ik later graag mijn profielwerkstuk hier delen om toekomstige zwangere vrouwen misschien te kunnen informeren over de NIPT en hun zwangerschapsproces.
https://goo.gl/forms/2gpggrRTegIThxXV2

Gefeliciteerd voor een ieder! Delen jullie de spanning met mij? Ik maak mij continu zo een zorgen. Ben nu 7+1 van ons eerste kindje.  Heb al 3 echo's gehad vanwege Pcos. Afgelopen dinsdag de laatste echo gehad, hartje gezien en de verloskundige was erg positief. Toch als ik dan een paar dagen verder ben ga ik mezelf helemaal gek maken met de gedachten "zou het hartje nog wel kloppen". 
29 december de termijn echo. Spannend allemaal. 

Terug
Bovenaan