dames even een vraag

hai dames, even een vraag over het foliumzuur. hoelang mag je die pilletjes slikken. ik weet wel tot dat je zwanger bent tot 10 a 12 weken. maar als je dan nog steeds niet zwanger bent mag je dan gewoon ze blijven innemen tot dat je wel zwanger bent en kan het dan geen kwaad als je ze lang gebruikt.of moet je soms weleens een keertje pauze ervan doen. en moet je als je weer dan ongesteld word dan ook een weekje ermee stoppen of gewoon door slikken. dit zijn even de vraagjes waar ik even steeds aan zit te denken of het geen kwaad kan als je ze blijft en lang slikt. alvast hartstikken bedankt voor jullie reactie's dan. iedereen heel veel sterkten met het zwanger worden net als ik doei doei en groetjes van brenda.

hoi brenda,

foliumzuur moet je gewoon door blijven slikken, het is een soort vitaminepreparaat, ik heb het wel 1,5 jaar geslikt bij elkaar, geen probleem hoor!!

groetjes sandra

Hoi Brenda,

Het kan geen kwaad om de foliumzuur gewoon door te blijven slikken ook al duurt het wat langer om zwanger te worden. Met een normale gezonde voeding krijg je ook foliumzuur binnen. Je slikt nu die pilletjes omdat als je zwanger bent je embryo opeens heel veel foliumzuur nodig hebt om o.a. het zenuwstelsel aan te maken.

Foliumzuur is niet schadelijk voor je lichaam als je nog niet zwanger bent. Je gebruikt zelf ook foliumzuur om nieuwe cellen aan te maken.
Bovendien, als je een preparaat slikt met nog meer vitaminen en mineralen dan kan dat ook geen kwaad, want een beetje extra energie is ook nooit weg, toch?

Dus: gewoon doorgaan met het slikken van de pilletjes foliumzuur.
En succes met zwanger worden
Groetjes Debbie

Hoi Brenda,

Nou maak je niet druk je kan foliumzuur gewoon blijven slikken, het kan geen kwaad...

Ik ben vorig jaar september begonnen met slikken van foliumzuur maar ben ook nog niet zwanger.

succes...

Hallo Brenda,

Je kunt foliumzuur gewoon blijven slikken. Het zijn vitamines die je in je dagelijkse voeding ook binnenkrijgt. Als je er teveel van hebt dan scheidt je lichaam het gewoon weer uit. Het is niet schadelijk, alleen maar goed, vooral als je zwanger raakt.

Succes,
Bianca

Terug
Bovenaan