Dames heb echt jullie advies nodig!

Dag Dames!

Ik en mijn man hebben besloten begin dit jaar voor een kindje te gaan! Nu ronde 2?
een wens die we al een jaar of 2 koesteren ivm met omstandigheden(behuizing,salaris e.d.) hadden we besloten nog even wachten.
Nu zijn de behuizing problemen en salaris problemen van mijn man opgelost! we redden het nog niet alleen op zijn salaris maar komen een heel eind!

Volgend probleem.. Ik ondervind heel veel stress op mijn werk en vraag me af of ik het nog wel volhou. Ik zit echt soms tegen een burn out aan als ik er al niet ben!
Nu heb ik een vast contract en met ons plan ivm met een kleine is dat natuurlijk ideaal!
Moet ik nu toch zoeken naar ander werk? of volhouden? en wat als ons kindje wat langer op zich laat wachten?
Overgens vind mijn omgeving dat ik ander werk moet zoeken.. maar die weten niet van onze plannen ivm een kind!

Eerst dacht ik van ik ga gewoon volhouden! maar dan merk ik dat ik er toch slechter voorsta als dat ik eigenlijk wil geloven.

Geef alsjeblieft tips! misschien kan ik hier wat mee!

Liefs Jazzie

Hoi Jazzie,

Moeilijk probleem, hoor. Aan de ene kant wil je natuurlijk graag zekerheid hebben, maar aan de andere kant wil je daar graag weg.

Ik denk zelf dat als jij niet gelukkig bent met je werk, dit een wisselwerking heeft op je omgeving en zeker op een baby. Ik merk bij mijn collega's dat het al een hele opgave is om te werken én een kindje te hebben. Als je er dan ook nog tegenop ziet om te gaan werken lijkt mij dit geen ideale situatie.
Als ik je verhaal zo lees zou ik toch voor een andere baan gaan. Ik weet ook dat die niet voor het oprapen liggen....er valt vast iets leuks te vinden.

Ik heb een tijdelijk contract dus ook geen zekerheid van een baan. Wij kunnen misschien net rondkomen van alleen het salaris van mijn vriend. Maar toch gaan we ervoor. Ik geloof dat het allemaal wel goed zal komen...

Sterkte met je beslissingen.

Groetjes, Tessje.

Haha je had zeker hard advies nodig doorje oproep 5x te plaatsen..geeft niet hoor die gekke comp. ook elke keer.
Maar serieus even... 1 ding is zeker als jij echt overbelastingklachten heb (dus tegen het overspannen aan zitten) dan moet je stoppen. Geloof me daar weet ik alles van. Als jij doorgaat en je raakt overspannen of krijgt een burn out dan is het pas echt fout. Veel mensen denken dat als iemand overspannen is of een burn out heeft dat je gewoon wat harder moet zijn voor jezelf en wat meer dicipline moet tonen maar de weg terug is zo ontzettend lang daar wil je echt niet in terecht komen. Dus kijk of je op je werk wat minder perfectionistisch kan zijn (als je dat bent) probeer je niet te storen en ergeren aan dingen gewoontes en collegas. Ga naar je werk, doe je werk goed zodat je er genoegdoening uit haalt en laat je werk op je werk en neem het niet mee naar huis. Lukt dit niet STOPPEN of probeer minder te gaan werken. Als je nog niet zwanger bent zou ik zowiezo solliciteren naar iets leukers nu is het makkelijker. Of je blijft klussen op dit moment is aan jullie ik kan niet in jullie situatie kijken. Maar overspannen of een burn out is geen keuze. Het is vreselijk om mee te maken, niet gezond voor je baby en straks heb je misschien wel een wolk van een kindje maar kan je het niet aan omdat je met een burn out zit. Nogmaals..geloof me. I've been there

Succes groetjes Pam

Weet je wat het erge is!

mijn gevoel zegt dat jullie gelijk hebben.. maar mijn verstand is er nog niet helemaal!
Toch ben ik al wel wat om me heen aan het kijken..
Het heeft lang geduurt voordat ik zelf erkende dat het niet goed met mij ging!
Iedereen zag het aan me.. behalve ik! het heeft heel wat huilbuien gekost om het te accepteren.. en nog.
mijn verstand heeft zoiets van "als het echt niet gaat ga ik naar de dokter en in de ziektewet... ik heb aangegeven op het werk dat er dingen moeten veranderen en ze zijn het met me eens maar als ze het niet doen is het hun probleem niet het mijne.." en eigenlijk vind ik dat ik (mocht het lukken) dan ook wel het zwangerschaps verlof heb verdiend!
Misschien klinkt het wel raar dat we juist nu de keuze hebben gemaakt om te kijken of we een kindje kunnen krijgen.. maar juist dat is het enige wat me nog een btje vreugde geeft!

In ieder geval bedankt voor jullie lieve advies en ik zal kijken wat mijn mogelijkheden zijn!

Liefs Jazzie

Terug
Bovenaan