Dames heb echt jullie advies nodig!

A

Anoniem

Guest
Dag Dames!

Ik en mijn man hebben besloten begin dit jaar voor een kindje te gaan! Nu ronde 2?
een wens die we al een jaar of 2 koesteren ivm met omstandigheden(behuizing,salaris e.d.) hadden we besloten nog even wachten.
Nu zijn de behuizing problemen en salaris problemen van mijn man opgelost! we redden het nog niet alleen op zijn salaris maar komen een heel eind!

Volgend probleem.. Ik ondervind heel veel stress op mijn werk en vraag me af of ik het nog wel volhou. Ik zit echt soms tegen een burn out aan als ik er al niet ben!
Nu heb ik een vast contract en met ons plan ivm met een kleine is dat natuurlijk ideaal!
Moet ik nu toch zoeken naar ander werk? of volhouden? en wat als ons kindje wat langer op zich laat wachten?
Overgens vind mijn omgeving dat ik ander werk moet zoeken.. maar die weten niet van onze plannen ivm een kind!

Eerst dacht ik van ik ga gewoon volhouden! maar dan merk ik dat ik er toch slechter voorsta als dat ik eigenlijk wil geloven.

Geef alsjeblieft tips! misschien kan ik hier wat mee!

Liefs Jazzie

Hoi Jazzie,

Heb je al met je werkgever hierover gesproken? Ik bedoel dat het zo niet verder kan gaan en dat je er aan onder door gaat? Ik heb zelf ook tegen een burn out gezeten en ik heb er toen gewoon met mijn werkgever over gesproken en toen heb ik een tijdje langzaam aan gedaan. Ik ben toen 2 weken echt ziek thuis geweest en toen na 2 weken ben ik langzaamaan weer begonnen met werken. Een aantal uurtjes per dag en dat werd met de week weer opgebouwd. En zo kom je langzaam weer in je ritme. En je niet gek laten maken. Dat is heel moeilijk. Want ik ben ook iemand die geen nee kan zeggen. Als het moet doe ik alles voor iedereen, maar ja het houdt een keer op natuurlijk. Je eigen ik is het allerbelangrijkste. En als je gestresst bent, dan moet je nu echt niet aan een kleine beginnen om alle sores te vergeten. Vorig jaar is mijn pa overleden en toen hadden we ook plannen om aan een kleine te beginnen, maar ja zo'n kind heeft er ook niks aan als mama zo in de put zit. Ik wens je veel succes met je baan, maar ik zou hem zeker aanhouden zeker als er een vast contract aan zit te komen. En hoeveel uur werk je dan? Hou je me op de hoogte!

Groetjes Westie

De problemen die op mijn werk spelen... zijn er al een tijdje en ook anderen hebben er last van.. Ik heb het besproken met mijn manager en er zijn verbeteringen belooft!
die zijn er nog niet en het vermoeden gaat dat die er niet zullen komen!
en ik heb al een vast contract!
de keuze voor een kleine was er al heel lang voor dat deze problemen zich aandiende!
alleen nu zijn die mogelijkheden er ook!... Alleen nu dit! ik vind het gewoon heel moeilijk!

Ik heb aan een kant zoiets van als ik het volhou... heb ik straks (hopelijk) een wolk van een kind als verdienste!
Als ik een ander baan zoek heb ik weer risico's...
het is heel dubbel en ik ben blij met alle adviezen en hoop dat ik die in mijn overwegingen kan gebruiken!

Liefs Jazzie

Terug
Bovenaan