Dames help me klere vraagje

Hi dames,
Ik heb gisteren Lynn d'r kleren gewassen, er zaten ook nieuwe spijkerbroekjes bij, had ik gisteravond alles uit de droger gehaald, en nu is alles een beetje blauw!
Ik voel me zoooooo stom ik kon bijna janken.
Ze had zo'n moooooie roze kleertjes, nu is alles grauw met blauwe vlekken.
En het ergste is dat ik twee machine tegelijk in de droger had zitten, dus nu zijn twee machine kleren totaal verneukt!!!
Ik kan mezelf wel wat aan doen, ik ben zo'n schaap.
Weten jullie iets wat ik kan doen om die blauwigheid weg te krijgen, behalve weggooien of verbranden???
X

Hoi,
Wat jammer van de kleertjes. Ik denk niet dat er nog veel aan te doen is. Wel als de andere kleertjes wit waren, er ik volgens mij spul dat Recket blauw heet, speciaal voor witte spullen die blauw geworden zijn. Ik denk trouwens dat het verkleuren niet aan de droger ligt, maar aan het wassen hoor!
Ik draai liever een keer een halve trommel om dit te voorkomen. En ik doe nooit babykleertjes in de droger. Ik laat alles over de verwarming drogen.
Patricia

Hallo,

Ik heb even op internet rondgekeken voor je. De tip die ik iedere keer weer tegenkwam: bruistabletten voor kunstgebitten. Gooi er een aantal in je wastrommel en was dan nogmaals de kleding. Temperatuur van 30 graden is al voldoende. Het kan zijn dat je het een aantal keer moet wassen maar als je de goedkoopste tabletten gebruikt valt het best mee.
Lees hier maar eens: http://groups.msn.com/Consuminderen. Kijk even onder het kopje schoonmaken. Suc6
Ik hoop dat het helpt om je was weer mooi te krijgen. Maar de volgende keer geen wassen meer samen in de droger doen heh

Groetjes,

Annemiek , 35   weken en 5 dagen

Je hebt van HG een speciaal flesje dat is voor doorgelopen kleuren. Je hebt hem voor witte of bonte was. Je kan het bij veel drogisten en supermarkten kopen! Ik weet niet of het werkt maar als dat niet het geval zou zijn dan zouden ze het ook niet meer verkopen denk ik Laat even weten als je het geprobeert hebt, ik kan namelijk ook wel eens zo'n uuh foutje maken!

Dames,
Super bedankt voor de reacties.
Ik ben naar de drogist geweest gister, en heb spul gehaald van dr beckmann, ontkleurder en dat was speciaal voor doorgelopen was, wit en bont.
Nou ik dat gewassen zoals het hoorde, ja echt heel goed gelezen en vervolgens gedaan.
Da kan ik wel. Kwam ik gisteravond thuis na een uurtje of vijf, moest even werken. Ik haalde de spullen uit de wasmachine, is alles geelig geworden, naja beter dan blauwe vlekken. Is niet echt lelijk, maar had de originele kleur mooier gevonden.
Ik ga het nu niet opnieuw verven, ik blijf niet aan de gang.
Ik zal de volgende keren dat ik was beter nadenken over wat wel en wat er niet bij alkaar in de trommel mag.
X

ik kreeg een goeie wastip van mn buurvrouw:eek:m doorlopen van kleuren te voorkomen kun je een scheut azijn bij de was doen.de was ruikt er dan wel iets naar,maar niet vies ofzo.en als het droog is ruik je het niet meer.
groetjes kari

Terug
Bovenaan