dames met 'temp-ervaring'... weten jullie dit?

A

Anoniem

Guest

Heej meiden,

Kunnen jullie me helpen? Op advies van de huisarts ben ik begonnen met tempen...

Ik zat toen al op dag 8 van mijn cyclus, nu zit ik op dag 17. Kunnen jullie vanuit mijn curve opmaken wanneer mijn eisprong is geweest? Of misschien moet ik hem nog krijgen. Ik dacht zelf dat ik hem op dag 13 gehad heb, maar ik lees op Babybrabbel dat je temp minstens 0.3 omhoog moet gaan. Maar goed dat is waarschijnlijk een gemiddelde.

Wat denken jullie?

Liefs van Bloempje

DAG
Temp:

8

36.9

9

36.9

10

36.8

11
36.6

12

36.7

13

36.9

14

36.8

15

36.8

16

36.9

17

36.8

he wat herkenbaar
zo was het bij mij ook best wel wisselvallig. ook ik kon er geen touw aan vast knopen en ben er dan ook maar mee op gehouden. maar ik denk dat ie bij jouw nog moet komen. maar weet natuurlijk niet zeker.
succes liefs wilma

Hallo bloempje!

Ik temp nu ook al twee maanden, dusss volop ervaren....grapje.
Of je had je ei op de dag dat je temp 36.6 was, of hij moet nog komen. Hoe lang duurt je cyclus, normaal gesproken?? 14 dagen voor je ongi, heb je ongeveer geovuleerd.
Tempen, zegt niet altijd wat. Mijn ovu is ook al geweest en mijn temp is gemiddeld maar met 0,2 omhoog gegaan.
Succes verder,
Marieke

quote: MariekeCaro reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-01-2006 22:18:57'));

Hallo bloempje!

Ik temp nu ook al twee maanden, dusss volop ervaren....grapje.
Of je had je ei op de dag dat je temp 36.6 was, of hij moet nog komen. Hoe lang duurt je cyclus, normaal gesproken?? 14 dagen voor je ongi, heb je ongeveer geovuleerd.
Tempen, zegt niet altijd wat. Mijn ovu is ook al geweest en mijn temp is gemiddeld maar met 0,2 omhoog gegaan.
Succes verder,
Marieke

Hoi Marieke!

Mijn cyclus is heel regelmatig, 28 dagen (enkele keer 29 dagen).... ik blijf maar gewoon tempen. Vanochtend weer 36.9 °C dus hij blijft wel hoog.

Moet 3 februari voor het eerst naar de gyn, laat hem of haar het maar uitzoeken

Doei doei

Hallo Bloempje777

Je kunt je eisprong berekenen.

Ik ga even voor de makkelijkheid uit van een cyclus van 28 dagen

dag 1 tot met  6 in ongesteld bv temp 36.5
dag 7 36.6
dag 8 36.6
dag 9 36,7
dag 10 36.6
dag 11 36.7
dag 12 36.7
dag 13 36.5
dag 14 37.0
dag 15 37,1
dag 16 37.1
dag 17 37,0
dag 18 37.1
dag 19 37,0
dag 20 37,0
dag 21 t/m 28 moeten voor zwangerschap hoog bijven

berekening neem
dag  7 t/m dag 13 deel dat door 7 is   gemiddelde 36,62
dag 14 t/m dag 21 deel dat ook door 7   hier is gemiddelde 37.04

dit is een stijging van 0,42 dus hier is een eisprong geweest

meestlal voor eisprong krijg je een dipje in je temp en daarna gaat die weer omhoog.

ik hoop dat je hier iets aan hebt

nanda

Ik denk dat je het pas echt kunt zien als je twee hele cyclussen hebt
gehad. Ik had ook niet gelijk dat ik een verschil zag, maar na een paar
cyclussen wel!

Maar ja, daar heb je nu niks aan natuurlijk...

hé bloempje,
wat ook kan is dat je eisprong al rond dag 8 hebt gehad, is wel heel vroeg maar volgens mij wel mogelijk?

denk ik?

groetjes Nathalie

Hoi hoi

volgens mij kan je je eisprong wel dag 8 hebben hoor.. tenminste..... weet dat ik m ook wel eens op dag 8 heb gehad. ( wist ik zelf niet maar dat zei de dokter)
En de waardes waarmee je temp moet stijgen zijn "ongeveer" dat kan voor iedereen verschillen. Bij mij steeg ie soms wel 0.5 tot 0.7 graad namelijk!

Succes!!

grover

Terug
Bovenaan