dan maar ff zo..

Hai Susan en andere mama's,

Lief hoe je die topic opent en dát je hem opent.

Inderdaad lezen wel, alles in één keer, en dan reageren. Maar dan is het de energie en goede woorden die ontbreken    vaak en dan zie ik mijn reactie en vraag mij meteen af wat de meerwaarde is.... en tuurlijk "maakt het niet uit want het komt uit een goede bedoeling".

Doordat ik in het bestuur zit van kinderopvang en dat ik 4 dagen werk heb ik het KILLING. Soms geen tijd om adem te halen. Moet de fysio regelmatig af bellen, vreselijk toch?!

Maar goed! Susan vraagt hoe het met Meike haar slapen is. Nou best aardig op het moment, zo de afgelopen twee nachten.. De maand hiervoor was niet best. Meike was verkouden en kon op de één of andere manier na het wakker worden niet meer in slaap komen. We maken er geen woord meer over vuil, ondergaan het en het leven gaat zo door.
Gelukkig heeft Meike een goede kinderarts dus waarschijnlijk krijgt ze volgende winter onderhoudsmedicatie om zonder opname de wintertijd door te komen. Nog maar niet gesproken over de ouders een rustige winter te bezorgen.
Het is gewoon zwaar, een kind dat veel ziek is. Dat snapt iedereen en omdat onze muppet daarnaast bijzonder slecht slaapt is de combi niet fijn.

Verder gaat het eigenlijk wel heel goed. Meike ontwikkelt zich goed, heeft een behoorlijke inhaal slag gemaakt. Isa gaat super. Echt een meid waar we héél trots op zijn want die heeft ook best wat meegemaakt met haar zusje. Op 29 mei alweer vijf!!!!

Ook tussen mijn man en mij gaat het goed. De gebroken nachten, de zorg, de werkzaamheden, het draagt allemaal niet bij  om alles in harmonie te houden maar we doen wel ons best. En dat is natuurlijk de basis.

Dus al met al kan ik best heel tevreden zijn. Het enige wat ik moeilijk vind is dat de sociale omgeving, de vrienden wel wat op de achtergrond zijn gekomen. Maar het cliché is wel waar, je  echte vrienden  ontdekt je zo: als het minder gaat in het leven. Dus liever een handje vol veel goeds dan armen vol van een beetje..

Veel liefs van een toch echt wel gelukkige  Rens.  

Fijn dat het allemaal beter gaat, scheelt veel dat je je neer kunt leggen bij de situatie, je krijgt dan idd meteen meer rust voor jezelf! Super hoe jer allemaal goed mee om kunt gaan hoor! Geniet van de kleine dingen!

Lisenka mv Tessa en Meike

Bedankt mama's voor de lieve reacties. Ik ben na jullie reacties mijn stukje nog eens gaan lezen en idd wat ben ik positief!!!! Maar ieder woord wat er staat is waar!

Morgen gaan Jack en ik samen eten, de meisjes bij opa en oma in de tent voor een nacht. Donderdag en vrijdag gaan we naar Franeker om Koninginnedag te vieren. En slapen we met elkaar in een hotelkamer. Ik vind dit zo gaaf!! Zo'n vooruitgang. Een jaar geleden was er geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht. Met Meike in één kamer??? NO way haha

Dus nog meer goeie, leuke dingen. Dat hebben we ook nodig, ookal heeft Meike geen levensbedreigende ziekte of iets anders ernstig.... toch is er altijd zorg, bang dat de snottebel meer is dan alleen een verkoudheid enz. En we willen ook isa niet vergeten! Die wordt ook steeds ouder en die beseft steeds meer.

Afgelopen weekend een feest gehad in de Holle Bolle Boom in Tuitjehoorn. Eén woord; GEWELDIG!! Meike wilde niet eten maar spelen en kreeg er geen genoeg van. Deed alles zelf, klimmen en klauteren en nergens bang voor! Isa die ging lekker verkleed op een trekker rondjes rijden en met haar kleine nichtje Mette omtutten.

Zo genoten en dat doe ik nog..

Liefs Rens

Terug
Bovenaan