Danielle mama van Roos en Linde

A

Anoniem

Guest
Heej Danielle,

Ik las in een andere topic dat het bij jullie niet echt zussenliefde is. Kan me voorstellen dat je dat niet altijd even lekker zit.
Wij hebben dit soms ook wel eens hoor, al is het dan een andere situatie omdat Hessel en Evy al ouder zijn. Maar in het begin had Evy ook best veel jaloers en verdriet. Toen hebben we Tyche een avond weg gebracht naar mijn schoonzus en zijn mijn man en ik met de 2 oudste gaan bowlen. Heel gezellig! Behalve dat Evy zei: Ik wou dat Tyche ook mee kon.. zucht!
Ik weet eigenlijk niet meer precies hoe oud Roos is maar ik dacht 3 of zit ik ernaast? Misschien is het voor haar ook leuk als je haar 'groot' vind en een keer iets 1 op 1 gaat doen. Dat Linde bij je man blijft.. of bij een andere oppas en dat Roos 'grote' dingen mee mag doen samen met jou, papa, of allebei.
Als ze bijvoorbeeld nieuwe schoenen ofzo nodig heeft, ga die met haar kopen en dan 'koffie' drinken. Dat deed het hier altijd goed. In een 'echt restaurantje'.. want daar is Linde nog te klein voor. Of laat haar een kleinig heidje uitzoeken bij bijvoorbeeld de zeeman ofzo. Ik zeg maar iets.
Of maak haar comlimentjes. Bijvoorbeeld: Nou Roos, wat heb je dat goed gedaan, dat kan Linde nog niet...
Misschien zit je ook helemaal niet op mijn advies te wachten.. dan moet je maar vergeten wat ik heb getypt.

Kus aan je meiden.
Groetjes Kirsten

Hoi Kirsten!
Ik was helemaal verbaasd om mijn naam te zien staan, maar ik vind het fijn dat je een reactie geeft. Ik zit er uiteraard best wel mee.
We  hebben ook al vanalles geprobeerd, maar ik denk dat het gewoon veel tijd nodig heeft.
We doen regelmatig leuke dingen samen en als Linde slaapt is ook de aandacht voor haar. Roos is trouwens 4,5 jaar.
Maar het blijft allemaal een beetje hetzelfde, ze speelt niet met haar zusje en is echt gemeen. Dus niet zomaar even een duwtje als Linde in de weg zit maar echt een voet in haar gezichtje terwijl  ze gewoon  lief zit te spelen.
Vanaf november ga ik op donderdag werken ipv de woensdag die ik nu werk, dan kan ik haar lekker zelf van school ophalen, gezellig lunchen, Linde naar bed en dan hebben we alle tijd samen.
Als Linde dan heeft geslapen kunnen we gezellig met z'n drietjes iets gaan doen.
Wij zijn erg voorstander van wat jij ook aangeeft, de positieve  benadering, en ik ben ervan overtuigd dat die aanpak op lange termijn  het beste werkt.
We proberen dan ook zelf positief te blijven maar dat valt niet altijd mee.
Het zijn wel 2 heerlijke meiden, en we genieten enorm van ze.
Dat zussen gevoel komt nog wel, waag het overgens niet om Linde, Linda te noemen want dan  heb je aan Roos een goede hoor "NEEEE......mijn zusje heet LINDE!!!"
En dan kijkt ze heel boos, erg grappig  !!!!
Dus nogmaals dank je voor je reactie,  altijd fijn als iemand met je meedenkt in dit soort  situaties.

groetjes Daniëlle  

Hey Daniëlle,

VOlgens mij moeten wij snel nog maar eens afspreken, want Merijn lijkt de laatste weken exact hetzelfde gedrag te vertonen t.o.v. Siebe, als Roos bij Linde doet. om moedeloos van te worden. Ik spreek je snel weer een keer, oke.

Al mail van Susan gehad????

Groetjes Fonske.

Ja, zag het net, moet nog reageren maar wij komen hoor, gezellig!!!
Ik zal morgen even wat dingen gaan plannen en dan mail ik je snel voor iets in de herftsvakantie.

groetjes Daniëlle.

Ik hoop gewoon dat het snel beter mag gaan en die zussenliefde komt echt wel!!!
En anders typ je gewoon hier je frustraties neer!
Liefs Kirsten

Terug
Bovenaan