Danielle praat nog niet zoveel, nog meer kindjes?

Hoi,
Danielle is vorige week 2 geworden. In vergelijking met andere kindjes van haar leeftijd vind ik dat ze nog weinig praat. Ik begrijp haar wel heel goed en zij mij ook. Ze brabbelt er flink op los hoor maar ze zegt nog niet 2 woorden achter elkaar. Zijn er meer kindjes van deze leeftijd die dit hebben?

Groetjes van Sonja

Bram wordt 21 juli 2 maar praat ook amper
hij kletst in zijn eigentaal er heel wat vanaf en wat mij betreft kan het wel chinees zijn
maar mijn broertje was ook heel laat met praten en volgens het cb kon dat nahoren
Bram zegt wel wat woordjes afentoe en ook ik begrijp hem meestal wel
maar het lijkt me ook erg leuk als hij ook eens nedrlands ging praten ipv chinees

liefs ilona

Hoi Sonja,

Bas is ook nooit zo'n kletser geweest. Ik merk de laatste weken dat hij steeds meer woorden gaat zeggen (vooral beesten, voertuigen, TV karakters en eten). Hij begint nu ook pas taal 'functioneel' te gebruiken. Dus 'vragen' als hij iets wil (wijzen naar de schuurdeur en dan roepen: Step!). Van zinnen is echt nog geen sprake. Soms twee woorden achter elkaar (Mama, uit! bijvoorbeeld).

Ik merk aan Bas dat hij veel meer begrijpt dan dat hij zeggen kan. We zijn met Logopedie begonnen (voor zijn mondmotoriek-> vele kwijlen) en voor hun moet ik binnenkort een woordenlijst in gaan vullen. Met woorden die hij zegt en woorden die hij snapt (nogal een verschil bij Bas). Dan zal ik van hun horen of hij een achterstand heeft ja of nee. Eerlijk gezegd maak ik me geen zorgen. Juist doordat ik doorheb hoeveel hij snapt, heb ik het gevoel dat dat praten vanzelf een keer komt.

Groetjes, Karin

Hoi Sonja,

Dylano praat ook nog niet zoveel hoor. Wel 2 woordjes achter elkaar. Toevallig zei hij een paar wk terug ineens een zin van 5 woordjes!
Maar verderest zijn het eigenlijk veel losse woordjes. Hij begrijpt ons heel erg goed, dus weet dat het allemaal wel snor zit ;-)

Liefs Deb.

Hoi,

Ook Jesse praat nog niet zo heel veel, maar hij praat sinds kort wel met 2 woorden, zoals dag mama, of bah vies. Verder wel woordjes en hij begrijpt wel alles.
Dus hier ook nog niet zo'n prater.

Groetjes Linda

Hoi Sonja,

Ook hier nog eentje die nog niet veel zegt hoor, wel veel losse woordjes maar weinig woordjes achter elkaar hoor, we begrijpen elkaar prima maar ouwehoeren gebeurt hier dus ook nog niet....

Groetjes Mascha

Terug
Bovenaan