@ Danielle

Heey Danielle,

Omdat ik zo laat pas antwoord heb ik er maar even een topic van gemaakt... :)
Heb je een lekker weekend?
Zal even antwoorden op alle vragen;
Tijdens mijn vorige zwangerschappen wist ik niet dat ik een probleem met mijn hart had...en had ik daardoor last van een enorm hoge bloeddruk...en daarom moest ik zo lang plat liggen...
Ik had een ASD, een gaatje tussen twee boezemkamers in mijn hart en die is 2,5 jaar geleden ontdekt en een paar maanden later ben ik geopereerd en sinds 1,5 nu genezen verklaard en geen medicijnen meer :)!! Dus ja, daardoor durfde ik nog wel een zwangerschap aan.

Bij beide ben ik ook ingeleid vanwege mijn hoge bloeddruk met 39 weken.
Bij de eerste had ik al na 3 uur persweeeën, wat eerst niet geloofd werd in het ziekenhuis omdat ik nog geen pijnlijke weeen had gehad :), ik was ook nog heel erg rustig! Maar ik had dus wel al 10 cm!! Ik heb toen nog 50 minuten geperst en toen was ze er!! Echt een makkie moet ik zeggen....
En bij de tweede had ik al na 3,5 uur persweeen en
schoot hij er zo uit....hahaha, iedereen erom heen onder het vruchtwater!! En ook geen hechtingen...
Placenta kwam er bij beide ook zo uit...
Mijn zwangerschappen waren dus niet ideaal, maar mijn bevallingen wel.
Hopelijk is het nu niet anders om.... maar ik kijk er erg naar uit.

Maar wat goed dat jij ook niet opziet tegen de bevalling!! Kan me voorstellen dat het heel erg heftig is geweest als ik jouw verhaal zo lees... Ook voor je partner!! Ziet hij tegen de bevalling op?
Maar aan een infuus bevallen, bedoel je dan dat je ingeleid gaat worden?
Lijkt me echt zwaar als je met 9 cm ontsluiting en persweeen naar het ziekenhuis moet....maar als blijkt dat jij het daardoor overleefd hebt...Jee....wat zal er toen allemaal door je heen zijn gegaan!!

Wat een leuk idee voor het geboortekaartje, om daar iets van het kamertje in terug te laten komen. Echt heel erg leuk!
Zooo jammer dat je hier geen foto's kunt plaatsen....

Ik ben ook niet zo goed in kort en bondig....haha!

Fijne avond nog.

Liefs Brigitte

Hey Brigitte!

Thanxs voor je bericht(je) :)

O wat lijkt me dat eng als je hoort dat je een gaatje in je hart hebt. Heb je dan ook een open hart operatie ondergaan? Een collega van mij had ook een gat in het hart (weet niet precies waar) en kreeg toen een erg zware open hart operatie.
Maar wat fijn dat je nu helemaal genezen bent verklaard! En geen medicatie meer hoeft te nemen!
Is bij deze zwangerschap je bloeddruk nu ook lager dan bij de andere twee dan?

Wow wat een flits bevallingen!!! Ben benieuwd of deze bevalling ook zo soepel verloopt. Zou wel fijn zijn. Mijn bevalling was op een gegeven moment heel erg heftig, vond ik zelf:) kreeg een weeënstorm ging van 1 naar 9 cm binnen 1,5 uur.
Pfff die voel je wel haha. Ga er nu dus maar vanuit dat ik weer heel snel beval.

Mijn man ziet ook niet op tegen de bevalling.
We gaan er nu maar vanuit dat ze mij goed in de gaten houden. Beter dan de vorige keer iniedergeval:)
Ik wordt (inprinciepe) niet ingeleid. Maar moet wel bij binnenkomst gelijk een infuus dat zodra de beeb en placenta en uit zijn ze de hele medicijn winkel in me leeg kunnen spuiten. Iets waardoor de baarmoeder weer samenkrimpt en veel stollingsmiddellen.

Het rare is ook dat mijn man en ikzelf geen moment de ernst van de situatie hebben ingezien. Zelfs niet toen ik op de ic lag met een verpleegkunige die uren mijn buik heeft gemasseerd in de hoop zo mijn baarmoeder te stimuleren op samen te krimpen.
Ook toen ik voor de tweede keer naar de o.k. Moest hadden we het niet echt in de gaten. Alleen toen ze zeiden als het bloeden nu niet stopt moet e baarmoeder eruit. Dan denk je wel even van; hallo dat wil ik niet. Maar om dat moment geen idee dat dat eventueel mijn leven kon redden. Je leeft echt in een roes.
Ik was drukker bezig met dat ik een mega zwelling aan de onderkant had haha. Heel erg pijnlijk kon met geen mogelijkheid mijn benen bij elkaar krijgen. Zat echt een zwelling ter grote van een grapefruit. Zegt de gyn ook nog doodleuk denk niet dat dat ooit
nog goedkomt. (gelukkig wel goed gekomen:))
Pas eenmaal thuis kwam het besef dat het ook heel anders had kunnen lopen, en dat had de vk er ook nog even flink ingepeperd:-(

Vind het ook erg jammer dat je hier geen foto's kunt plaatsen. ben erg benieuwd naar jullie kaartjes, kamertjes en wie jullie zelf zijn haha.
Heb je misschien Hyves? Dat zou nog wel kunnen.

En ja kort en bondig, het is hem weer niet geworden, haha.

Ook voor jou een fijne avond.
Liefs Danielle

Heey Danielle,

Ja ik heb ook Hyves :)!
http://brigitte-sosweet.hyves.nl/
Goed idee, heb je er al foto's op staan van de giraffen? Ben erg benieuwd, ook naar jou, je vormt toch een beeld bij iemand...
Nu kan ik het wel kort en bondig houden ;-)

Liefs Brigitte

Terug
Bovenaan