Dank jullie wel!

Hoi lieve meiden,

dank jullie wel voor de lieve berichtje die jullie schreven nav mijn 'zwangerschap nr 6' berichtje.

Vandaag de dokter gebeld omdat ik moest bellen als ik een positieve test zou hebben. Ik ga namelijk meedoen aan een onderzoek voor vrouwen die herhaalde miskramen (3 of meer achter elkaar)gehad hebben (habituele abortus, vreselijk begrip trouwens).
Dit onderzoek houdt in het kort het volgende in:

De vrouwen die meedoen, worden in 3 groepen verdeeld;
groep 1 slikt 100 mg aspirine per dag
groep 2 slikt 100 mg aspirine per dag en moet bloedverdunners inspuiten per dag
groep 3 krijgt placebo (nepmedicijn) en ook bloedverdunner.

Dit gaat uiteraard op uitnodiging van de arsten in het ziekenhuis en onder stikte begeleiding. Ik moet wekelijks op controle komen en urine, bloed en verloop van medicijn gebruik wordt goed in de gaten gehouden.

Uit de onderzoeken die ze bij mij gedaan hebben is niets uit gekomen, maar omdat ze nog maar weinig kunnen onderzoeken, kan het zijn dat meedoen aan dit onderzoek misschien wel helpen.

Weet dat de meesten van jullie gelukkig niet meer dan 3 miskramen gehad hebben en dus ook niet mee hoeven doen aan dit onderzoek. Hopelijk gaat het bij jullie 'vanzelf' goed!!

Ik hou jullie op de hoogte en veel succes allemaal,

liefs Floor

Hey Floor,

Ik las net je vorige berichtje en vind het helemaal geweldig voor jullie!
Ik vind het ook een goed initatief dat je meedoet aan dat ondrzoek.
Alleen op die manier kan er wat aan gedaan worden.
Respecteer ik enorm!
Meid, het moet goed komen deze keer!

Liefs, Monique2

Hoi Floor,

Toevallig heb ik laatst iets gelezen over asperines en miskramen, dat ze dat gaan onderzoeken of er een verband ofzoiets is. Wat goed dat je daar aan mee doet!! Ik hoop zo voor je dat deze zwangerschap prima verloopt!!

Succes!

Groetjes Frederique

Hoi Floor,

Fantastisch meid, dat je weer zwanger bent, wel snel weer zeg!!!! Ik hoop zo dat alles goed gaat dit keer en vind het ook super dat je zo positief blijft, na mijn 2 miskramen vind ik het al moeilijk om de moed erin te houden!!!! Ga voor je duimen en hou ons a.u.b. op de hoogte, ook wat de onderzoeken betreft!

Groetjes Ingrid

Hoi Floor
Is dat het onderzoek naar stollingsremmers waar je het over hebt? Je moet dan toch asperine en/of heparine slikken of niks. Ik heb info over dit onderzoek gekregen maar daarin staat dat ze na twee mk's al onderzoeken e.v.
In ieder geval gefeliciteerd en succes!
Groetjes,A.

Hoi meiden,

even als antwoord op de vraag van A.: Ze zijn bij mij na 4 miskramen begonnen met onderzoeken. Was toen heel snel zwanger van de 5e, maar dat ik met 8 weken misgegaan. Daarna konden ze pas na 3 maanden 'niet zwanger zijn' weer andere onderzoeken doen, zoals de stollings. Nu zijn alle uitstagen binnen en ben ik voor de 6e keer zwanger en ga ik morgen naar het ziekenhuis in Leiden om te starten met asperine en/of heparine.

Ik hou jullie op de hoogte, maar ben nu ook te vinden op het maart forum.

groetjes Floor en hoop dat het bij jullie ook allemaal goed komt!

Terug
Bovenaan