Danoonjte/yoghurt??

Hallo allemaal, mijn dochter is nu 6 maanden oud en krijgt naast flesvoeding nutrix door haar laatste fles heen (laatste fles is om ca.19.30) en tussen de middag een fruithapje en 's avonds een half potje groente. Ik zou haar ook wel gewoon pap willen geven maar als ik de nutrix gewoon geef, gaat ze helemaal kokhalsen, nu las ik bij jullie dat je ook yoghurt of danoontje geeft. Ik wilde vragen welke yoghurt dan en kan danoontje al voor een baby van 6 maanden.

Nog een andere vraag die ik heb is hoe jullie zijn overgegaan op de opvolgmelk, gewoon van de ene op de andere dag of eerst gemengd?

alvast bedankt,
Jorunn
 
Onze zoon krijgt yoghurt als toetje na zijn groentehap. Maar dit krijgt hij pas sinds hij een maand of 8 is. We geven hem dan biogarde met een ietsje roosvicee erin. We geven geen danoontje omdat ik dit veel smaak en kleurstoffen vind hebben en de smaak van je kleintje nog erg puur is.
In plaats van Nutrix kun je ook bambix geven, want dit heeft wat meer smaak. Onze man vindt het in ieder geval erg lekker hij krijgt nl 's avonds voor het slapen nog een klein papflesje met bambix-gewoon, gemixt met bambix met een smaakje. (peer nogwat)
Wij zijn toen we overstapten op opvolgmelk eerst gaan mixen ivm met veel spugen en dat je anders een pak nutrilon 1 overhoudt.
 
Hallo,

Mijn zoontje eet ook yoghurt als toetje. Ik geef hem geen danoontje omdat ik dat te duur vind. Hij eet geen magere yoghurt maar gewone yoghurt die mijn man en ik ook eten zonder iets erin. Wij zijn daarmee begonnen toen hij 7 maanden was. Hij krijgt ongeveer een eierdopje vol. Heel af en toe krijgt hij in plaats van yoghurt gele vla.

Groetjes

 
Oh ik was nog een stukje vergeten. Op het CB hadden ze gezegd dat ik zo van de ene op de andere dag over kon gaan van Friso 1 op Friso 2. Ik heb dus netjes het pak Friso 1 opgemaakt en ben daarna begonnen met Friso 2 (opvolgmelk). Milan heeft nooit gespuugd maar nu kwam werkelijk de hele fles er in één keer weer uit. Ik heb dit gemeld aan het CB maar daar hadden ze dus nog nooit van gehoord. Ik ben toen weer overgegaan op Friso 1 en heb op dag 1 in iedere fles 1 schepje Friso 2 gedaan, op dag 2 2 schepjes enz. net zolang totdat hij helemaal op Friso 2 zat. Je kunt dus wel in één keer overstappen maar er zijn dus kinderen die daar last van hebben.

Groetjes,
 
Mijn zoontje krijgt sinds hij 6,5 maand is biogarde als toetjes (2 grote eetlepels met wat fruit of diksap). Daarvoor gaf ik hem af en toe een babydanoontje. Ook sinds 6,5 maand krijgt hij Bambix pap. Niet te dik en zonder klontje want anders wil meneertje het niet haha, maar dat gaat super!

Ik ben van 1 naar 2 over gegaan toen hij rond de 6 maanden was en mijn Nutrilon 1 op was. Ik heb geen enkel verschil gemerkt.
 
Mij dochtertje is een half jaar en was zelfs nog 6 wkn te vroeg geboren...
Toch krijgt ze een toetje: "Danoontje start" en ze vind het heerlijk!!!!
Gewoon proberen dus!!! En dan merk je het wel!!
Ze was ook van de een op andere dag overgestapt op Friso 2 en ook dat gaat goed!
Succes!
 
Terug
Bovenaan