danoontje met 8 maanden?

hallo,

ik heb een vraagje ik heb 2 dochters 1 van 5 jaar en 1 van bijna 8 mnd volgende week

de oudste eet altijd na het avondeten 2 danoontjes mijn jongste wil dan nog weleens een hapje of 5? ha ha ha ik weet dat het een soort van kwark is
is het nou echt NIET goed om haar een keer 1 kuipje danoontje te geven?
moet trouwns ook wel zeggen dat ze ook weleens met de pot mee eet gewoon bij papa en mama hapjes meeéten

graag hoor ik jullie racties

ps kan het ook aan het cb vragen maar die zijn hier naar mijn mening vrij negatief

gr mama van 2 kids

Als je kind geen verhoogde kans op allergie heeft, dan mag het al vanaf   maanden aangezuurde melkproducten, dus ook Danoontjes (de gewone, die babysoort is gewoon een dure hobby, die niets toevoegt).
Gewoon af en toe geven. Op zich is gewoon pure yoghurt of kwark gezonder, vooral als ze het elke dag eten, maar dat geldt voor de oudste net zo hard als voor de jongste.

is toch gezellig als ze samen smullen?

Persoonlijk ben ik niet zo voor de danoontje... ik las laatst dat er in zo'n klein bakje al 1,5 suikerklontje zit  Waarschijnlijk maak je je kleine net zo blij met wat gewone yoghurt (eventueel wel uit zon mooi klein bakje dat je even afgewassen hebt)

ik heb ook gehoord dat danoontjes ontzettend veel suiker bevatten mijn dochter heeft ondergewicht dus ik laat haar ze gewoon eten maar mijn buurvrouw loopt
zelf bij dietist en had haar dochter mee(19 mnd en weegt 17 kilo) en dat is haar ook aan te zien dwz een paar stevige stampertjes en een bolle toet. en zij mag dus absoluut geen danoontjes die bevatten wel anderhalf tot 2 klonten suiker brrrrr

Hoi,

Die word gemaakt van opvolgmelk, en er zit volgens mij geen suiker in, je hebt ook danoontje minder zoet! daar zit minder suiker in als in de gewone, en smaakt verder eigenlijk precies hetzelfde!

Gr MJ

He he Meiden!

Goed dat ik dit lees, mijn kleine man van 10 mnd krijgt ook altijd een danoontje
na het eten, wist ECHT NIET dat dit zo slecht was, ik maak deze nog op en ga dan
eens verder kijken....iemand nog goede vervang tips voor deze suiker bom!

Groetjes Patricia

hallo dames,
bedankt voo rjullie reacties mijn vraag was idd of het wel goed is voor je kindje maar?? ook graag een antwoord omdat mijn kindje 8mnd is zeg maar en ng opvolgmelk drinkt en die gewone danoontje niet van opvolgmelk gemaakt is   mag ze dit alsnog wel hebben? (afgezien van de suikers)

Terug
Bovenaan