danoontje start en liga

Gisteren ben ik om boodschappen geweest en dan snuffel ik altijd de hele babyafdeling af. Er is zoveel te koop! Ik heb dus danoontje start gekocht. Ik dacht dat onze dochter van bijna 6 maanden het erg lekker zou vinden, want ze eet heel goed. Maar nee! Ik denk dat ze moet wennen aan de koude koelkasttemperatuur en de smeuige substantie van danoontje! Vinden jullie kindjes dat wel lekker of moesten ze er aan wennen of geven jullie dit nooit.
Nu heb ik ook liga vanaf 4 maanden gekocht. Er staat als tip op de verpakking: een halve banaan pureren met een verkuimelde liga en 2 uitgeperste sinaasappelen. Volgens mij is hier een aantal jaren geleden kritiek op geweest omdat het te zoet ofzo was. Het lijkt mij erg lekker dus ben het van plan om het vanavond te maken. Hebben jullie dit je kleintje al eens gegeven?
Nog een laatste vraag: wij zijn nog aan het "oefenen" met vaste voeding en geef bijvoorbeeld ook wel eens rond avondeten fruit en bijvoorbeeld 's ochtends worteltjes. Zou dat erg zijn? Logischer is natuurlijk andersom. Maar maakt het wat uit?

Suze is ook bijna 6 maanden en krijgt regelmatig Danoontje Start. Ze vond het vanaf de allereerste keer al heerlijk. Fruit was even wennen maar is nu  smullen (behalve banaan), groente gaat er nog niet zo lekker in,  alleen de potjes bruine bonen met appel vindt ze tot nu toe lekker. Vers gepureerd nog niet zo.
Liga geef ik nog niet, sinaasappel ook niet. We gaan met 6 maanden liga proberen.
Ik weet niet of het uitmaakt of je 's morgens fruit en 's avonds groente doet of andersom. Wij doen dat wel, maar dat is meer uit gewoonte en omdat ze op het kinderdagverblijf 's morgens fruit geven.
Wat Suze ook superlekker vindt is een bordje pap. Een papfles wil ze niet,  ik haal een beetje melk uit haar laatste fles en ze krijgt na de fles nog een klein bordje pap (met rijstebloem) met een lepeltje.

groetjes,
Karin

ik wil niet te veel zoetigheid geven, dan went hij er ook niet aan.
Dus Berend eet met nu met heel veel smaak yoghurt of biogarde (ongezoet). Ik zet zijn portie  wel een uurtje van te voren uit de koelkast.

Liga's heb ik in het begin wel even geprobeerd (zit inderdaad veel suiker in) en was best handig om een appelprutje een beetje te binden. Maar nu gebruik ik het nooit meer.

Onze kinderen lusten helemaal geen danoontje. Ik denk dat het komt doordat ze altijd 'gewone' yoghurt krijgen. Laatst waren we onderweg en kwamen we langs de mac donalds, tijd voor Tijmens (2,5 jaar) eerste happymeal, maar het danoontje werd met een vies gezicht weer uitgespuugd..... Zelfs ik vind het nog lekker, maar onze kids dus niet. Liga wordt wel met smaak gegeten trouwens, Floor (7,5 maand) eet 'smiddags vaak een stukje als ze wakker wordt.
groetjes,
Ruth

Hoi.
Ik geef mijn dochtertje ook een verkruimelde liga door haar fruit zo went ze een beetje aan structuur.
En ze vind het heerlijk.
Danoontje heb ik nog niet geprobeert.
Geef je dit dan na de warme maaltijd?
groetjes jolene

Als we Danoontje geven is het na de warme hap ja.
De Danoontje Start (op de verpakking staat vanaf 4 maanden) staat in het zuivelvak bij de supermarkt. Ik geloof dat hij binnenkort een andere naam krijgt, 'mijn eerste danoontje" of zoiets.

Ruth, wat voor yoghurt geef jij? Gewoon volle yoghurt of Biogarde of zo?  Kan dat ook al met 6 maanden?
Ik heb ook  graag dat Suze went aan ongezoete dingen, maar ik durfde tot nu toe nog geen yoghurt te geven.

Terug
Bovenaan