Danoontje Start

Hallo allemaal!

Hoe denken jullie over het geven van Danoontje start? Ik wil het misschien geven aan mijn dochter van 6 mnd., maar ik twijfel nog, ben bang dat ze zo te snel went aan zoetigheid em dt ze straks geen gewone yoghurt gaat lusten. Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Anna
 
Hallo Anna,

ik geef het dus niet. Er blijkt heel veel suiker (sacharose en dus géén fruitsuikers!) in te zitten en dat wil ik het liefst zo lang mogelijk uitstellen. Ze krijgen nog genoeg tijd om die suikers naar binnen te werken straks ;-)
Ik ga met 7 maanden volle yoghurt proberen bij mijn zoontje (hij is nu ook 6 maanden), met wat fruit er door oid.
Succes!!
Groetjes, Cornelie
 
Ik geef mijn zoontje van nu 9 1/2 maand wel danoontje start. Ook vanaf 6 maanden. Hij vind het heerlijk. We zijn tegelijkertijd ook begonnen met gewone volle yoghurt, en hij vind het allebei lekker. Het is geen probleem geweest om het af te wisselen.
Ik vind persoonlijk dat het niet al te zoet smaakt, al zal er best saccharose inzitten. Maar daar ontkom je zowiezo bijna niet aan. Roosvicee, bambix-koekjes, bolletje koekjes, overal zit wel wat suiker in. Maar persoonlijk vind ik dat niet zo'n probleem, zolang het niet echt mierzoet is dat je eigen mond er van bij elkaar trekt..

Monique
 
Ik geef mijn dochter van 7 maanden ook wel danoontje, want volgens mij is sacharose niet zo zoet als gewone suiker. Ook krijgt ze kwark met een beetje diksap er door of yoghurt met een beetje fruithap er door. Ze vindt het allemaal lekker.
Ik ben ook geen voorstander van suiker, maar net als Monique vind ik ook dat je er uiteindelijk niet aan ontkomt. Ik vind het anders als je echte suiker gaat geven in de vorm van koekjes, snoep en dat soort dingen.

Anne
 
Hoi,hoi,

mijn dochter van bijna 7 maand krijgt danoontje start gemend met 2 delen yoghurt. Zo valt de zoete smaak mee, en is de yoghurt niet zo dun, en makkelijker schepbaar
 
Hoi,
Mijn dochter van iets meer dan 8 maanden wil geen stukjes in haar eten, de potjes vanaf 8 maanden eet ze dus niet. Alles moet helemaal egaal zijn, fruit en groenten.
Zal ze hier aan wennen door het te blijven proberen?
Ook wil ze geen brood maar wel soepstengels en koekjes, dit zijn toch ook stukjes.

 
Terug
Bovenaan