Daphne[BBZ] hoe is het?

Hallo Daphne,

Een tijdje geleden heb je op iemand gereageerd[01-01]
Ik had zelf ook op dat stukje gereageerd, ging over een BBZ.
Je schreef dat je op 11-01 een positieve test had na 2 keer een BBZ.
Die week erna had je een echo.
Hoe is het nu met je.
Leek alles goed op de echo?

Zijn er meer meiden die na een BBZ weer zwanger zijn geworden?
Ik heb zelf nog 1 eileider.
Ik zou het fijn vinden jullie reacties te horen.

Groetjes, Monique2

Ik heb nooit een BBZ gehad, maar op mijn 19e is er 1 eileider en 1 eierstok weggehaald.
Ik verwachtte dat het moeilijker zou zijn om zwanger te worden. Van mijn 2 jongens ben ik allebei de keren de 1e maand zwanger geworden. Geen probleem dus.
Dus zit daar a.j.b. niet over in.
Succes!
Groetjes van Caroline

Hoi Monique,

Met mij gaat alles gelukkig goed. Ik ben nu 7 weken en 2 dagen zwanger en vorige week bij de 2e echo bleek dat het hartje al klopte.
Ik ben lekker misselijk en moe, dus dat zijn allemaal goede tekens.
Zo zie je maar met 1 eileider gaat het allemaal nog prima...
hoe gaat het nu met jou?

Hoi Daphne,

Wat geweldig dat alles doed gaat!
Gefeliciteerd hoor!
In een eerder berichtje schreef je dat je naat het zh was geweest voor een echo en dat toen alles goed leek, maar het later toch een BBZ bleek te zijn.
Hoe kan dat?
Als het vruchtje eenmaal in de baarmoeder zit kan het toch niet even later in je eileider zitten.
Of hebben ze in het zh dit verkeerd beoordeeld?
Of heb ik het niet goed begrepen misschien?

Ik vind het erg leuk dat je even hebt gereageerd, geeft mij ook weer wat hoop.
Ik heb half dec. een onderzoek aan mijn re-eileider gehad en dit leek goed.[HSG]
Volgens mijn gynaecoloog hoef ik mij geen zorgen te maken.
Dus.... nu maar hopen!
Ik geef mezelf deze maand een goede kans.

Geniet lekker van je zwangerschap!
Groetjes, Monique2

erg he...dat afwachten...dat vond ik iedere maand zo erg..bah. ik duim voor je dat het deze maand raak is.

Maar de vorige keer zag de co-assistent inderdaad iets in de baarmoeder zitten en zelfs al iets wits heen en weer gaan wat het hartje zou gaan worden. Maar de gyn zegt achteraf dat het waarschijnlijk een vochtophoping in de baarmoeder is geweest en dat de zwangerschap de hele tijd fout heeft gezeten.
Maar ja, dat valt natuurlijk niet meer na te gaan. Ik vind het ook een vaag verhaal hoor.
Maar deze keer was het superduidelijk hoor en na een week (met de 2e echo) was het al gegroeid en zag je echt het hartje kloppen (zelfs mn vriend zag het en dat wil wat zeggen haha. dus ik heb nu hele goede hoop. De afspraak met de verloskundige staat op 8 maart en dan zien we erwtje weer..kijken of hij/zij het dan nog steeds goed doet.
genieten doe ik zeker...zelfs boven de pot hahaha. ik heb het er allemaal graag voor over.

Ik ben vorig jaar door ivf zwanger geraakt van een tweeling, op de eerste echo zag je duidelijk twee kloppende hartjes in de baarmoeder. Later kreeg ik erg veel pijn en bloedverlies, ik was de tweeling lwijt zeiden ze want ze zagen geen hartje meer, na de curretage bleef ik maar bloeden en veel pijn houden, en wat bleek er was er eentje mijn eileider in gegaan die eerst gewoon in de baarmoeder zat. Mijn eilieider is geknapt en door het vele bloed dat toen in de baarmoeder kwam is de andere overleden. het was voor mij ook kantje boord door het vele bloedverlies en ik heb dan ook 3 weken in het ZH gelegen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het best mogelijk is dat het later alsnog de eileider in gaat.

Zie je wel! Ja sorry anoniem, maar dit is echt mijn eerste reactie. Die gyn van mij kan me nog meer vertellen. Ik geloofde het verhaal van de vochtophoping totaal niet...maar ja...wat moet je dan he?! ik heb er niet voor geleerd.
Ik ben blij dat ik nu een ander (gedeeltelijk) vergelijkbaar verhaal heb wat ik tegen hem kan vertellen.
Bedankt en veel sterkte!
Daphne

Terug
Bovenaan