Daphne, hoe is het?

A

Anoniem

Guest
Hoi Daphne,

Ik ben er weer, na mijn dipje! Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Ik vraag me af hoe het met jou is? Heb je al een uitslag? RD verslagen, in aantocht of nog onbekend?
Ik hoop zo voor je dat je positief nieuws hebt

liefs Rannie

Hoi Rannie,

Gelukkig dat je er weer bent! Net wat je zegt, nieuwe ronden, nieuwe kansen. Hopelijk is het deze keer wel raak...

Tja, hoe is het met mij.... Nog geen RD gezien,  moet tot donderdag wachten op de uitslag van de bloedtest. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet het idee heb dat de uitslag positief is. Mijn gevoelige tepels zijn bijna alweer over. En het ongi-gevoel heb ik nog maar heel af en toe. Het ene moment denk ik dat ik gespannen borsten heb, het andere moment lijkt het wel weer helemaal weg te zijn.

Kweet het dus niet... afwachten tot donderdag en als het negatief is, ga ik er maar vanuit dat ik een cyclus heb overgeslagen.  Hopelijk komen de RD dan wel snel zodat we weer verder kunnen.

Welke dag zit jij nu in je cyclus? Al druk aan het klussen....?

Spreek je snel weer. liefs, Daphne

Spannend allemaal. Dan moet je nog best lang wachten op de uitslag zeg! Ik dacht dat dit je wel eerder uitsluitsel zou geven. En dat je klachten afnemen hoeft niet alles te zeggen. Ik lees hier wel vaker op het forum dat dingen af en toenemen en dan wel of niet leiden naar een positieve uitslag. Dat is per persoon per zwangerschap verschillend, dus ik blijf hoop voor je houden

Ik zit nu weer op dag 5; en klussen gaat bij mij niet samen met rd, ha ha. Overmorgen weer denk ik, niet voor de zwangerschap, maar omdat we d'r zin in hebben.
Ben vrijdag begonnen met tempen. Ik hoop dat ik dan beter kan inschatten wanneer ik mijn nod heb en zodoende minder in spanning zit. Als ik deze maand nog niet richting de 30 ga, ga ik naar de huisarts. Dan ben ik namelijk bijna een jaar gestopt met de pil en wil ik wel weten hoe ik het wel regelmatig kan krijgen.

Ik blijf voor je duimen!
liefs Rannie

Hoi Rannie,

Nou, belde ik om te informeren vanaf hoelaat ik morgen kan bellen? Hebben ze de uitslag al binnen! Hij is negatief .....

Nou, dan ga ik er maar vanuit dat ik een cyclus heb overgeslagen. Hopelijk komt het dan wel snel... Ik probeer me er nu maar niet meer druk om te maken. Moet je eerlijk zeggen dat me dat op zich de afgelopen dagen al aardig is gelukt. Had toch al niet echt het gevoel dat het raak was (maar toch je blijft hopen).

Heb me voorgenomen de komende periode niet meer zo op de vermoedelijke eisprong (want ik voel niets)  te concentreren, maar gewoon te klussen wanneer we zin hebben. Ik hoop dat dit zijn vruchten afwerpt (letterlijk en figuurlijk hihihi).

Ben nog wel niet ongi, maar op naar ronde 4 dan maar....

En is jouw ongi al over? Dan kan en mag je weer klussen!!!! Kan me voorstellen dat je wilt weten hoe je het regelmatig krijgt. Het lijkt me echt niet leuk om iedere maand zo in onzekerheid te zitten. Wat zijn tot nu toe je maandcyclussen dan?  

Liefs, Daphne

Hoi Daphne,

Sorry dat ik nu pas wat van me laat horen. Heb het erg druk gehad met werk en andere dingen, dus kijk vandaag pas weer voor het eerst.
K voor je, die negatieve test. Ik heb nog zo voor je geduimd. Vervelend dat je lichaam geen zekerheid geeft he, wordt dan gewoon ongesteld zou je denken.
En inderdaad, dan op naar ronde 4!
Mijn cyclussen zijn: 14/66/14/35/24/31/48/44, dus daar kan ik geen touw aan vast knopen. Ben nu begonnen met tempen. Kijken of ik in ieder geval zie wanneer ik een eisprong heb, want ik voel het dus ook niet en weet doordat ik zo onregelmatig ben ook niet op welke dagen ik op moet letten of ik wat voel. Daar let ik sowieso al genoeg op!
Kijken of het tempen wat nieuws brengt en anders na deze cyclus naar de huisarts om te vragen of die iets weet  waardoor ik regelmatiger kan worden.

Liefs Rannie

Hoi Rannie,

Hoe gaat het met tempen? Ben nieuwsgierig of je op deze manier je lichaam beter leert kennen. Je hebt groot gelijk hoor, als je idd nog niet richting de 30 dagen gaat, lekker de huisarts bellen. Als ik je cyclus zo zie, vind ik het nog knap dat je niet eerder naar de huisarts bent gegaan.

Ik word zo langzamerhand ook GEK!!! van mijn lichaam. Nog steeds geen RD. Probeer aan mijn afscheiding te zien of ik nog misschien een eisprong krijgt, maar ik kan nog niet echt iets ontdekken.... :( Ik zit nu op dag 57, maar ik zie dat jij zelfs een keer 66 dagen hebt moeten wachten. Nou, dan heb ik nog even te gaan.....

Ik probeer het van me af te zetten, maar het lukt maar niet. Ik wil ZO GRAAG zwanger worden, maar ja, jij kent dit gevoel nog beter dan ik.

Meid, ik hoop echt dat je met tempen meer van je lichaam te weten komt. Misschien zijn we dan allebei wel snel zwanger!!!!

Kus, Daphne

Hoi Daphne,

Ik hou maar in mijn hoofd wat ik overal hoor en lees; 1 jaar ontpillen.
En nee, dat tempen geeft me nog niet echt inzicht; ook dit is onregelmatig, ben blijkbaar een onregelmatig typje. Het schommelt tussen de 36,5 en 36,9. Het schijnt dat als je ineens 0.3 graad ongeveer omhoog gaat, je dan je eisprong hebt gehad. En dan dus ongeveer twee weken later ongesteld wordt. Pas als je de rd hebt, zakt die temperatuur weer. Dus ik ben benieuwd of ik er wat wijs uit kom.
Het is niet zo, dat ik ook al zo lang bezig ben met zwanger worden hoor! Ik ben in november gestopt met de pil, om eerst een beetje te ontpillen (niet wetende dat ik daar nu nog mee bezig zou zijn). Sinds begin juni gaan we er echt voor!
Misschien ook wat voor jou, om (als die rd nou eindelijk nog eens komen) om dan te beginnen met tempen. Ik had eerst zoiets van; zou ik dat nou wel doen, zolang ben ik nog niet bezig. Maar aan de andere kant, zou het zou moeten zijn dat ik ook beter kan inschatten wanneer mijn nod is en ik dan dus niet twee drie weken in de stress zit te wachten op de rd of op een positieve test. Dan weet ik tenminste vanaf wanneer ik ongeveer zenuwachtig moet worden. Het is alleen wel een gedoe, omdat je elke ochtend op dezelfde tijd moet tempen. Dus in het weekend, ook t wekkertje vroeg, tempen, opschrijven, omdraaien en weer verder slapen. Ach ja, je moet er wat voor over hebben zullen we maar zeggen. En nu kan ik me tenminste nog in alle rust nog een keer omdraaien ...
groetjes Rannie

Terug
Bovenaan