darmen en eierstokken?

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik de zwangeren onder ons van harte feliciteren! Ik ben ontzettend blij voor jullie en hoop dat het allemaal goed mag gaan. F, zou je mij misschien ook op de lijst willen zetten? Ik zal mijn gegevens straks onder jouw laatste stukje zetten. Het gaat stukken beter met me dan vorige week. Toen had ik een terugval omdat ik hoorde dat mijn nicht zwanger is. Afgelopen donderdag ben ik ongesteld geworden, 5 weken na mijn curretage. Toen is mijn onderbewustzijn blijkbaar aan het rommelen geweest, want hoewel ik wist dat het beter zou zijn om eerst ongesteld te worden (er is tenslotte zo veel met mijn lijf gebeurd), had ik een droom over een heel mooi meisje. Ons kindje, ik had haar in mijn armen en ze lachte naar me. Er was geen gelukkiger mens als ik op dat moment. Vlak daarna was het alsof mijn hart brak, door het besef dat ik nog geen kindje heb, maar wel heel graag wil. De rest van die nacht ben ik heel onrustig doorgekomen, het was best heel heftig. Toen ik het aan mijn vriend vertelde, was hij er even stil van. Het verdriet dat dan door je heen gaat, is enorm. Maar de volgende dag had ik vrij snel weer zoiets van: onze tijd komt nog wel, mijn lichaam is blijkbaar nog niet klaar voor een zwangerschap. Positief blijven. Wat mijn nicht betreft: ik voel geen afgunst meer, ik hoop voor haar dat ze straks een mooi gezond kindje mag krijgen. Corina, ik las dat jouw eierstokken 'in de clinch' lagen met je darmen, heb jij dan ook last van je darmen zelf? Ik moet namelijk altijd vaker naar het toilet als ik ongesteld ben (voor een grote boodschap) en toen ik een echo kreeg, kon de echoscopiste een van mijn eierstokken niet gauw vinden, omdat hij achter een darm zat. Ik begin zo'n vermoeden te krijgen dat mijn eierstokken ook graag met mijn darmen 'stoeien'. Weet iemand of dit kwaad kan? Ik heb weleens gehoord over verklevingen ofzo, maar heb er verder totaal geen benul van. Zou ik me hiervoor moeten laten onderzoeken? Ik hoop dat een van jullie hier een antwoord op weet, misschien klinkt het ook wel belachelijk hoor. Moet misschien maar niet teveel lezen en horen, zou beter zijn denk ik.

Ik wens jullie een fijne zondag,

Groetjes van Anna

Beste Anna,

Inderdaad mijn eierstok (eentje) wil graag stoeien met mijn darmen. Ik heb daar soms last van maar eindelijk tijdens het laatste onderzoek is voor het eerst mijn stokje gevonden. Er zaten keurig eitjes op en het kan absoluut geen kwaad. Op dit moment ligt mijn eierstok vrij en heb ik geen last maar dat kan morgen zo weer over zijn. Het staat een zwangerschap niet in de weg en het zorgt zeker niet voor een miskraam. Ik hoop dat ik je hier in ieder geval wat bezorgdheid weg kan nemen. Helaas zijn wij gewoon de pechvogels die een miskraam hebben gehad. Ik heb er inmiddels 2 gehad... maar let op mijn woorden... Volgend jaar wordt ons jaar!!!

Heb vertrouwen in jezelf en probeer (ik weet het is niet makkelijk) naar de goede dingen in het leven te kijken.

Veel sterkte met alles.

Corina

Hoi Corina,

Wat een lieve reactie van je!
Ik vond het al heftig toen ik 1 mk had, laat staan 2!
Mijn verhaal was misschien een beetje dramatisch, maar zo voel ik het en ik vind het fijn het hier op dit forum kwijt te kunnen als ik me rot voel of iets rots heb meegemaakt.
Gelukkig kan het geen kwaad, dat met die eierstokken/darmen. Tja, je hoort af en toe zulke rare dingen. Maar zoals ik al eerder schreef, ik moet er maar niet teveel naar luisteren. Ik beleef het wel op mijn manier.
Dank je wel voor je antwoord!

Liefs, Anna

Hi Anna,

Je moet lekker je verhalen blijven schrijven zoals jij dat wilt.
Ieder op zijn eigen manier en ik moet eerlijk bekennen dat ik de eerste keer ook veel meer last en verdriet heb gehad. Ik weet niet waarom het nu anders is maar ik denk dat ik het deze keer beter kan accepteren. Ik blijf gewoon geloof houden in de toekomst en geniet van alle dingen die er nu zijn en niet van de dingen die ik niet heb of nog niet kan krijgen.

Liefs,

Corina

Terug
Bovenaan