darmen in de war?????

Hallo ik ben 18 weken zwanger en heb regelmatig last van mijn darmen wat soms zelfs gepaard gaat met behoorlijke steken,meestal is het veel lucht en eenmaal naar de wc te zijn geweest gaat het meestal wel weer alleen is het wel heeeeel erg pijnlijk soms en eng omdat het toch allemaal bij elkaar in de buurt zit,kennen jullie dit gevoel??? dus zijn er meerddere die er last van hebben???? liefs karin
 
Ja ik herken dit heel goed!
Krijg soms echt ontzettend pijnlijke krampen in mijn buik, moet daarna inderdaad veel lucht kwijt en dan is het ook over. Weet daardoor dus dat het echt mijn darmen zijn, maar schrok er in het begin van de zwangerschap wel altijd heel erg van.
Dus ik begrijp wat je bedoelt kramp in je buik is altijd eng als je zwanger bent, zeker als het zoveel pijn doet en je niet gelijk zeker weet of het je darmen zijn of je baarmoeder.
Maar word bij mij wel minder nu ik wat verder zwanger ben, heb er nu meer vertrouwen in dat alles goed gaat (ben nu 22 weken).

groetjes Anne
 
Ik herken het zeker!
Bij mij dachten ze zelfs dat het de listeriose bacterie was.
Maar na een onderzoek bleek gewoon dat mijn darmen wat overstuur reageren.

Mijn dokter legde het zo uit:
Doordat je baarmoeder zo hard groeit hebben je darmen minder plaats en moeten ze beter hun best doen om het eten naar beneden te stouwen. Soms kunnen je darmen dan wat overdreven reageren en dat was bij mij het geval.

Sterkte
 
Hai,

Ja, die klachten zijn, helaas, heel herkenbaar. Ik heb er al de hele zwangerschap last van. Als het echt te erg wordt, moet je even naar je huisarts. Zij kunnen precies vertellen wat je wel en niet moet doen en welke medicijnen je er eventueel voor kunt gebruiken. Ik heb vezels gekregen, dat is niet schadelijk voor de baby en houdt je darmen in beweging.
Daarnaast moet je voldoende drinken en veel vezels eten. b.v. sinaasappels, bruin brood ontbijtkoek, appel met schil en groenten.
Succes ermee.

Groetjes,

Mariska
 
wat goed om dit te lezen! ik heb al drie dagen van die pijnscheuten langs mijn buik en volgens mij is het ook lucht, maar maakte me toch eenb eejte zorgen. dat hoeft dus niet (acuut). Vraag ik volgende week de vk gewoon.

ilse (24 wk)
 
Terug
Bovenaan