darmen in de weg

hoi hoi!!!

ik heb afgelopen woensdag mijn eerste echo gehad.
we waren toen precies 11 weken zwanger.
de uit wendige echo was geen suuk6 omdat mijn darmen voor of over de baarmoeder heen liggen.
Er zit dus vanaf de buitenkant gezien, te veel weefsel tussen de buiten buikwand en het kindje.

Ander nadeel (behalve de echo die nu inwendig moest) is dat het hartje nu voor eerst ook nog niet te horen zal zijn. met weer die zelfde reden van een teveel aan weefsel.

Is er iemand die dit verschijnsel kent?? Darmen die voor of over de baarmoeder heen liggen, ipv netjes plaats te maken??

de inwendige echo was trouwens prachtig!! Een zeer levendig, druk dansend kindje.

liefs
trotse smooty L
 
Hej,
nee ik heb er nog nooit van gehoord, wel balen voor je! Maar gelukkig zag je je kindje wel lekker bewegen en hoef je je geen zorgen te maken!
 
Vriendin had niet de darmen ervoor liggen maar hoorde pas met 17 weken hardop het hartje kloppen en heeft daarvoor het hartje alleen maar zien kloppen via een echo.
Tegen haar hadden ze gezegd dat dit vaak voorkwam maar zolang ze het hartje zien kloppen alles goed is.

 
Ik maak me ook niet druk dat ik het hartje niet kan horen. het kind was druk en levendig, dat het hartje het doet is dus geen tweifel over. alleen horen de darmen zich netjes aan te kant te frutselen zodat de baarmoeder de ruimte krijgt om te groeien. Mijn darmen weigerden hun plek op te geven, en nu liggen ze dus lekker in de weg. en ik heb daar nog nooit eerder iets over gelezen of gehoord
Vandaar dat ik hoop dat er iemand is die hier wel ervaring mee heeft.
 
Daar heb ik nog niet van gehoord, weet je verloskundige daar niet meer van?
Misschien dat als je verder bent en je baarmoeder groter word ze wel aan de kant gaan.
 
Hoi,

Ik geloof dat mijn schoonzus destijds dit ook heeft gehad. Zij had verder een normale zwangerschap en kreeg een mooie zoon. Volgens mij is het alleen lastiger als er een vruchtwaterpunctie gedaan moet worden.
 
Terug
Bovenaan