darmen kunnen voelen!?

Hallo allemaal,

Heb misschien een vreemde vraag. Maar als je op je rug ligt, en dan aan je buik voelt. kan je dan je darmen voelen!? ik ben namelijk een slanke meid. en bijna 15 weken zwanger. Nu kan ik aan mijn linkerkant van mijn buik iets diks/ hards voelen. het lijkt wel op een slang! ik dacht: dit kon wel een stukje van mijn darm zijn... Ook nu ik zwanger ben gaat het poepen iets moeizamer! maar daar hebben de meeste zwangere vrouwen last van. omdat alles in de verdrukking komt. Maar ik vraag me af of je indd je darm kan voelen en of dit dan ook normaal is?

volgende week moet ik weer voor controle naar de vk. dus zal het haar ook vragen. Verder heb ik geen rare klachten enzo. Ben al aan de roosvice laxo. dat schijnt goed te zijn!!! maar mijn ontlasting blijft hard :]

gr. dromertje
 
Je kan zeker je darmen voelen met ontlasting erin! Ik heb er tijdens mijn zwangerschappen ook zo'n last van gehad. Heel goed op je eten letten, veel vezels tot je nemen, veel water drinken en vooral gaan wanneer je aandrang voelt. Vaak wordt het wel ietsje beter als de baby flink gaat schoppen, dan masseert die je darmen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan