Darmflorapoeder voor de 8e en 9e maand

A

Anoniem

Guest
darmflorapoeder bevat darmflorapoeder dat als dieetvoeding kan worden ingezet in de 8e en 9e zwangerschapsmaand. Het vermindert het risico op de ontwikkeling van (koemelkeiwit)allergie en eczeem bij kinderen. Uit onderzoek blijkt dat het zinvol is om de darmflora van de aanstaande moeder al tijdens de laatste maanden van de zwangerschap positief te beïnvloeden met gunstige bacteriën.
Tijdens de natuurlijke bevalling begint namelijk al de aanleg van de darmflora van de baby. Het doorgeven van de goede bacteriën aan de darmflora van je baby verkleint de kans dat je kindje (koemelkeiwit)allergie of eczeem ontwikkelt.

Dit vond ik dus op internet en in een paar tijdschriften over zwanger zijn.

Ik ken dit niet van mijn eerste zwangerschap maar vraag me nu af of dit nut heeft. De poeder kost 28,- dus erg duur.

Wie weet hier meer over en weet of dit echt nuttig is of niet. Als ik het niet vergeet vraag ik het maandag even na bij de VK. Maar ik ben nu eigenlijk al benieuwd.

Groetjes,
Rosanne,
Mama van Quentin (bijna 3 jr) en 26,5 wk zwanger van een dochter

Hoi,

Ik heb het ook gekocht en niet naar de prijs gekeken, dus dat was wel ff schrikken aan de kassa
Maar ik heb het op aanraden van andere jonge moeders en het schijnt wel goed te zijn voor de kleine.
Ervaring heb ik er dus nog niet mee...

tja, dat is weer iets van de huidige wetenschap......ik weet niet of het echt nodig is.

Bij mijn eerste heb ik hier nog nooit van gehoord en dus niets gedaan en die ontwikkelt zich prima. Bij hem heb ik wel colonclean gebruikt, dat zijn gewoon extra vezels om te zorgen dat je ontlasting zacht blijft.
Bij die zwangerschap had ik heel snel al last van te harde ontlasting en moest ik wel.

Nu heb ik dat helemaal niet en gaat het prima.....maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu veel gevarieerder eet en veel meer verse groentes en fruit, dus ik krijg al meer vezels binnen. Dat komt ook omdat wij willen dat onze oudste goed eet en dan doe ik dus automatisch aan mee.

Ik twijfel dus of je dit moet doen........als je bv geeft dan geef je al zoveel stoffen mee tegen allergieeen, dat ik denk dat dat afdoende is, echter als je in de familie aanleg hebt voor allergieen (die ik dus niet heb) dan zou ik het misschien wel overwegen.

Ik vind het dus lastig.

gr mama van MD

he dit is nieuw voor mij, ga het even in de gaten houden.
ben benieuwd wat je VK ervan vindt.

Terug
Bovenaan