darminfectie door komkommers

Hoi hoi,

Misschien overdrijf ik wel een beetje maar zag van de week op het nieuws dat er darminfenctie rondgaat, welke je krijgt door een bacterie in komkommers (en ws ook in sla en tomaten geloof ik)
Omdat ze nog niet 100% zeker zijn waar de komkommers precies vandaan komen, ben ik nu wel wat huiverig om deze uberhaupt nog te eten....

Er zijn al mensen aan overleden (geloof dat dit niet zomaar gebeurt, maar toch)
Normaal (als ik niet zwanger zou zijn) zou ik al voorzichtiger zijn, maar nu helemaal...

Hoe denken jullie hierover???

Liefs Tamara
 
Hoihoi, ik kan je wel begrijpen hoor.Ik woon in duitsland en weet dat het oa gaat om groenten uit spanje en noord duitsland...Maar volgens mij zijn ze het probleem al wel op t spoor dus ik ga er van uit dat binnekort geen besmet spul meer in de winkels ligt hoor....Laten we t afwachten en tot die tijd ben ík iig ook wat voorzichtiger....
 
Ik heb gehoord op de radio en ik doe wel heel goed wassen. Als het goed is, zou het hier niet in de winkel liggen denk ik .. maar ik ben ook best wel voorzichtig ..
 
hoi ben er ook een beetje huiverig voor ook omdat wij vlak bij duitsland wonen ,heb toch uit voorzorg mijn gekochte komkommer en sla weggegooit ,moet er niet aan denken om nou die bacterie te krijgen mede door de zwangerschap .
 
heb net sla en tomaat gegeten!!!!!!! gemaakt door iemand andres weet niet of het gewassen is. Heb sinds ik bevallen ben erg veel last van me darmen en onderbuik. Zijn er meerdere die dat hebben?
 
Dat je last van je darmen hebt is heel normaal, want ze hebben maaanden in de knel gezeten en anders gewerkt.Nu gaan ze terug naar normaal zegmaar.en wat betreft die bacterie
.àls je aangestoken bent moet je echte diaree krijgen, zolang dat niet zo is, is er denk ík nix aan de hand.Overigens, móchten die tomaten besmet geweest zijn, dan gaan dat ook niet weg met alleen koud water.Pas bij 70°c gaat die bacterie dood... Hoop voor je dat er nix aan de hand is!! Fijn weekend.
 
Ik eet momenteel geen komkommers... Misschien een beetje overdreven, maar ik wil absoluut geen risico lopen! Liever te voorzichtig dan toch een bacterie oplopen die gevolgen heeft voor mijn kindje...!
 
Terug
Bovenaan