Darminvaginatie

Mijn zoontje van 1 jaar werd 's ochtends krijsend van de pijn wakker. We hebben hem snel ingepakt en zijn direct naar de huisartsenpost gereden. De huisarts wilde ons weer naar huis sturen...ik werd radeloos en begon te huilen (hij kronkelde nog steeds hevig van de pijn)...toch doorgestuurd naar de kinderarts. Gelukkig besloot deze een buikecho te laten maken. Hieruit bleek dat hij een darminvaginatie had (dunne darm kruipt in de dikke darm en knelt dan af)...vervolgens kreeg ons zoontje een slang in z'n kont geduwd om met druk vocht in de darmen te duwen om alles weer goed in positie te krijgen. Na 4 pogingen gaven de artsen de moet op en moesten we door naar het academisch ziekenhuis (omdat daar een kinderchirurg was). Hier hebben ze toch nog 2 pogingen gewaagd en de laatste poging is gelukkig gelukt (zo hoefde hij niet geopereerd te worden). Wij waren er gelukkig snel bij en hebben ons niet naar huis laten sturen door de huisarts...anders had het slechter kunnen aflopen. Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt? Ik had er namelijk nog nooit van gehoord?
 
Hey,
Ik heb hier nooit van gehoord..
Klinkt erg heftig zeg, echt heel goed dat je je niet hebt laten wegsturen, je weet zelf wel wanneer er echt iets met je kind is!
Is er kans op herhaling? Of is dit iets wat gewoon ooit kan gebeuren??

Succes ermee, Gr MJ
 
Hey,
Ik heb hier nooit van gehoord..
Klinkt erg heftig zeg, echt heel goed dat je je niet hebt laten wegsturen, je weet zelf wel wanneer er echt iets met je kind is!
Is er kans op herhaling? Of is dit iets wat gewoon ooit kan gebeuren??

Succes ermee, Gr MJ
 
Terug
Bovenaan