Darmkrampen 5wkn zwanger

<p>Hoi meiden, </p><p>Ik ben ongeveer 5 weken zwanger en het is mijn eerste dus ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten. Ik heb normaal voor de menstruatie wel vaker wisselend obstipatie en diarree, en kramp. Ik denk dus dat mijn darmen vrij scherp reageren op progesteron. Maar zoals ik me de afgelopen dagen voel is veel erger. Na een paar happen eten voel ik me al vol. En ik voel me opgeblazen. Vanochtend werd ik om 5 uur wakker en kon ik heb niet uithouden, zo veel kramp in m'n buik. Dan moet ik eerst 2 glazen water drinken en plassen en daarna kan ik pas naar het toilet. De ontlasting varieert van dun tot normaal. </p><p>Herkennen jullie dit? En hoe lang heeft dit bij jullie geduurd? </p>

Ook mijn darmen reageren voor de zwangerschap snel op dingen en heb vanaf week 5 ook last van mijn darmen gehad. Ook continue dunne ontlasting. Vk zei dat het niet lang moest duren maar nu 16 weken en heb het nog steeds. Ben bij de huisarts geweest maar niks ernstigs aan de hand, blijkbaar is dit iets wat ik krijg van zwanger zijn haha 

Dit is voor mij ook een bekend verhaal. Hier tijdens beide zwangerschappen erg veel last gehad van m'n darmen. Ik ben toen vooral veel water gaan drinken en ben bij de tweede pre- en probiotica gaan slikken. Heb zelf ook heel gevoelige darmen. Dit heeft echt wel geholpen naar mijn mening en ik denk dat ik er rond de 8 weken weer van af was. 

Succes en gefeliciteerd! 

Hoi hoi,
ik heb op dit moment precies het zelfde. Mijn vorige zwangerschap heb ik het continu gehad btw. Ik weet niet wat het is, de Gynaecoloog kan het ook niet echt verklaren. Kan een buikgriepje zijn, maar kan ook gewoon door de zwangerschap komen. De een heeft nu eenmaal obstipatie en de ander diarree. Ik heb wel erg dunne ontlasting... nu 5,3 weken zwanger.

Succes er mee, en anders een bezoekje aan de HA
groetjes Shannen

Ik had ook veel last van mijn darmen in het begin, echt super vervelend! Bij mij hielp het echt zo goed mogelijk water te blijven drinken, zodat het in ieder geval niet ook nog verstopt zat (lekkere details). Ik heb het ook vaak als ik ongesteld moet worden, maar bij mij is het dan wel vaak echt meer verstopping en heel soms neem ik dan ook een laxeerpilletje, dat helpt wel. Verder dus genoeg water drinken en in het begin van mijn zwangerschap kreeg ik ook heel erg buikpijn van de honger(!) dus had ik altijd iets te eten naast mijn bed.. 
Het is bij mij over gegaan rond de 7-8 weken (en niet meer terug gekomen!).
Succes!

Ja is heel normaal dat opgeblazen vervelende gevoel en krampen. Gaat ineens vanzelf weer over!! 
Eet wat kiwis of pruimen.
En gefeliciteerd meid. Hoop dat alles goed gaat

Hallo! 
Ja ik herken het ik ben nu 5 weken en 3 dagen zwanger en ik heb opgezette darmen en ook heel veel last van kramp. Dat ik soms echt onder de douche moet gaan zitten wilt het wat minder worden..
vervelend maar we doen er niks aan! 
Groetjes Steffie 

Terug
Bovenaan