Darmkrampen door Pepti

Mijn zoontje van 11 weken zit nu sinds 2 weken aan de Pepti op advies van de kinderarts.

Vanaf dag 1 is hij al erg aan het klungelen met van alles. Door een verborgen tongriempje erg veel moeite met drinken. Lactatiekundige ingeschakeld en met een aantal tips en wisseling van fles ging het drinken na een paar dagen al 100x beter. Al snel begonnen de krampen, reflux en erg overstrekken. Bij de osteopaat geweest, overstrekken werd minder maar krampen bleven erg hevig en het spugen werd steeds meer. I.o.m. CB johannesbroodpitmeel gaan gebruiken maar hij raakte van nog geen half schepje per fles volledig verstopt... Andere voeding, nog minder johannesbroodpitmeel (zonder kwamen hele flessen er weer uit) en hij bleef maar verstopt. Naar de huisarts want wat had dat kind een buikpijn, ik kon het niet meer aanzien. Lactulose gekregen maar de buikpijn werd nog veel erger. Nogmaals naar de huisarts waar ik vroeg of het ook KMA zou kunnen zijn, nee dit kon niet want zijn gewicht was niet afgenomen. Ze wou een klysma voorschrijven maar moest dit eerst overleggen met de kinderarts en zou na 2 dagen bericht krijgen. Gelukkig kreeg ik na 2 dagen bericht dat de kinderarts ons eerst wou zien en konden al snel terecht. Terwijl ik ons zoontje aan het uitkleden ben bij de kinderarts raakte hij dus volledig overstuur en zag ze gelukkig zelf hoeveel pijn hij had. Gelijk pepti voorgeschreven en na de eerste dag kwam er al een bepaalde rust over hem heen. Met de dag werden de klachten minder en we zagen hem meer lachen dan huilen, wat een opluchting!

Nu zijn we 2 weken verder en sinds gisteren heeft hij weer heel erg veel last van krampen. Het ontroostbaar huilen begint weer en slaapt ook niet meer rustig. Hij laat erg veel windjes en het lijkt alsof hij ook moeite heeft om die windjes eruit te krijgen.

Wie herkent dit ook bij het gebruik van Pepti? We waten zo blij dat we eindelijk een tevreden baby hadden en het lijkt nu allemaal weer opnieuw te beginnen ?

Wat naar!
Ik zou vooral terug naar de kinderarts gaan. Kan het misschien zijn dat er gewoon een virus even boven op komt?
Wat het ook is, sterkte!

Geen ervaring mee en wat Essil zegt, ik zou toch echt terug naar de kinderarts gaan! 
Maar wilde vooral mn medeleven uitspreken, wat een ellende voor die kleine én voor jullie! 

Heel herkenbaar verhaal! Ook een enorme strijd gehad, terwijl ons zoontje zo'n pijn had en zoveel spuugde. Nota bene had mijn man zelf als baby ook een kma, maar ik moest echt eisen bij de HA dat we doorverwezen werden...
Bij ons heeft de overgang naar pepti qua klachten zeker ruim 3 weken geduurd. Ik heb ook in die tijd heel veel getwijfeld en bang geweest dat pepti zelf nog niet het trucje zou doen. Soms reageren babies ook daar namelijk nog op en dan moet je nog weer op andere voeding. Uiteindelijk trok het recht, hij had gewoon langer nodig. Nu weet ik ook dat als hij weer enorm krampt en overstrekt met windjes het niet direct een per ongeluke inname van KMA hoeft te zijn (hij eet al gewoon mee, 15 maanden) maar dat het bij hem ook een teken van beginnende oorontsteking kan zijn. Heel maf.
Luister naar je gevoel. Het is echt verschrikkelijk als je ziet dat je kindje vergaat van de pijn en iedereen maar zegt: ja he, vervelend he die darmkrampjes en gebroken nachten. Ik kan die mensen wel wurgen. Jij als mama ziet en voelt met elke vezel in je lijf haarfijn aan of er iets speelt. Het enige is dus, dat er ook net nog iets anders kan spelen, maar dat maakt het niet minder waar.

Mijn zoontje van 11 weken zit nu sinds 2 weken aan de Pepti op advies van de kinderarts.

Vanaf dag 1 is hij al erg aan het klungelen met van alles. Door een verborgen tongriempje erg veel moeite met drinken. Lactatiekundige ingeschakeld en met een aantal tips en wisseling van fles ging het drinken na een paar dagen al 100x beter. Al snel begonnen de krampen, reflux en erg overstrekken. Bij de osteopaat geweest, overstrekken werd minder maar krampen bleven erg hevig en het spugen werd steeds meer. I.o.m. CB johannesbroodpitmeel gaan gebruiken maar hij raakte van nog geen half schepje per fles volledig verstopt... Andere voeding, nog minder johannesbroodpitmeel (zonder kwamen hele flessen er weer uit) en hij bleef maar verstopt. Naar de huisarts want wat had dat kind een buikpijn, ik kon het niet meer aanzien. Lactulose gekregen maar de buikpijn werd nog veel erger. Nogmaals naar de huisarts waar ik vroeg of het ook KMA zou kunnen zijn, nee dit kon niet want zijn gewicht was niet afgenomen. Ze wou een klysma voorschrijven maar moest dit eerst overleggen met de kinderarts en zou na 2 dagen bericht krijgen. Gelukkig kreeg ik na 2 dagen bericht dat de kinderarts ons eerst wou zien en konden al snel terecht. Terwijl ik ons zoontje aan het uitkleden ben bij de kinderarts raakte hij dus volledig overstuur en zag ze gelukkig zelf hoeveel pijn hij had. Gelijk pepti voorgeschreven en na de eerste dag kwam er al een bepaalde rust over hem heen. Met de dag werden de klachten minder en we zagen hem meer lachen dan huilen, wat een opluchting!

Nu zijn we 2 weken verder en sinds gisteren heeft hij weer heel erg veel last van krampen. Het ontroostbaar huilen begint weer en slaapt ook niet meer rustig. Hij laat erg veel windjes en het lijkt alsof hij ook moeite heeft om die windjes eruit te krijgen.

Wie herkent dit ook bij het gebruik van Pepti? We waten zo blij dat we eindelijk een tevreden baby hadden en het lijkt nu allemaal weer opnieuw te beginnen ?
Hoihoi! Ik ben even benieuwd hoe het nu met jullie gaat..?
Hier ongeveer het zelfde verhaal.. dochtertje van 11 weken met te kort tongriempje en heel veel huilen en spanning in haar lijf. 2wekelijks dokterbezoek en nu ben ik sinds deze week op KMA dieët omdat ze borstvoeding drinkt. Wel fulltime afgekolft omdat aan de borst nog steeds niet lukt ondanks 2 lactatiedeskundige, chiro, osteo, laseren van tongriempje en pre-logopedist.

Sinds 3 dagen is mijn borstvoeding zodanig weinig geworden dat ik net te kort kom elke kolfsessie. En nu kan ik niet uit mijn vriezer voorraad halen omdat dat niet koemelkvrij is. Dus om de voeding aan te vullen geef ik elk flesje nu 30ml Pepti + 80-130 borstvoeding (afhankelijk van hoeveel ik kolf). We voeden haar op aanvraag, wat vaker is dan elke 3 uur.. dag én nacht pff..

Maar nu heeft ze zulke erge krampen dat ze echt dubbel klapt gewoon.. niet om aan te zien :( zo heftig. Ook is ze vanmiddag behandelt door een andere chiro. Ik weet dus niet of het aan de chiro behandeling ligt of aan de pepti maar ik herken jouw verhaal wel heel erg.

Graag hoor ik hoe het nu met jullie gaat en wat jouw bevindingen / tips zijn.
Alvast bedankt!

Wat voor soort flessen gebruik je? Want dat beïnvloedt de boel natuurlijk ook.

Ook is er een kans dat je kindje ook op pepti reageert omdat het eiwit dat daarin gebruikt wordt dan ook wordt verward door het lijf als KMA zijnde...

Het kan ook zijn dat er nog een hoop ontlasting los moet komen van hiervoor wat met krampen gepaard kan gaan. Wel echt goed in de gaten houden idd.

Wat je zelf zegt, ook door de behandeling kan het komen. Let trouwens even goed op met alles wat je eet, ook weipoeder is bijv. Gemaakt van lactose wat weer onderdeel is van... op sommige producten staat dan heel leuk melkvrij, maar er zit vervolgens wel lactose is... dus dan is het alsnog niet KMA vrij zeg maar...

Het is heel normaal om een dag last te hebben van de behandeling. Hoewel dat dacht ik eigenlijk hoort te bestaan uit meer slapen.

Als ze dubbel ligt van de krampjes veel aandacht besteden aan helpen met boeren en scheetjes laten. En doelgerichte buik massage.

Wat jij eet zit pas een dag later in je borstvoeding. Alle gas vormende voeding vermijden (rauwe uit, koolsoorten, radler 0.0, tosti).

Hay, mijn zoontje heeft precies hetzelfde bent u tot een oplossing gekomen wat dit nu was?☺️

Terug
Bovenaan