Darmkrampjes-artikel uit septembernr Ouders van Nu

Hallo allemaal,

wie kan mij aan de tips helpen tegen darmkrampjes,
het zou in het septembernummer van Ouders van Nu hebben gestaan,
maar die heb ik gemist.

Deborah Freriks zou het geschreven hebben....

Wie kan het voor me opzoeken, want ik denk dat ik er wel veel baat bij zou kunnen hebben, aangezien mn dochtertje er nog vaak last van heeft.

Alvast bedankt!

Hey hoi,

Mijn oudste zoontje heeft ook ontzettend last van darmkrampjes gehad. We gaven hem daarvoor cina baby, maar eigenlijk vond ik niets echt helpen. Je staat er echt machteloos bij te kijken. Op het moment dat hij 3 maanden oud was, was het ineens over. Dan zijn volgens het consultatiebureau de darmen goed ontwikkeld.

Mijn jongste zoontje, nu 5 weken oud, heeft er heel  af en toe eens  last van. Misschien komt het omdat hij in tegenstelling dat zijn broer bv krijgt, misschien dat het nog kan komen... Ik hoop het echt niet...

Nou succes ermee! Ik weet nog wel dat ik het echt verschrikkelijk vond.

Gr. Trea

mijn dochtertje van 4,5 weken had ook last van darmkrampjes en ik had ook cina druppels gebruikt maar dat schijnt een fabeltje te zijn,ze vond ze alleen heeelll erg lekker.toen heb ik venkelwater gehaalt of dat heeft gewerkt weet ik niet maar ze is er tot nu toe vanaf,ik heb bij de dokter en al gezeten omdat ik niet meer wist wat ik moest doen,toen heb ik paracetamol zetpil van 60 mg  gekregen en dat werkte fantastisch ze werd na een half uur heel rustig en ging lekker slapen alleen mag je die niet langer als 2 dagen gebruiken,jammer.
vanaf die tijd is zij ook op haar buik gaan slapen dat kan ook helpen dan ligt haar buikje op iets hardst.hoop dat dit een paar adviezen zijn.
maar het is hartverscheurend als je kleintje zoveel pijn heeft.
groetjes jessica

hoi

mijn zoontje van 9 weken al weer. had tot 7 weken echt last van darmkrampjes vooral overdag en snachts bijna niet.

ben begonnen met cina baby hielp een beetje. en heb daarnaast ook een draag zak gekocht help ook een beetje.

maar wat bij mij vooral hielp was rust niet druk maken dat voelen ze zeker. ben sinds kort een stuk rustiger en als er iets niet gebeurt in het huis houden jammer. sinds dien is hij heel erg verandert. een stuk rustiger en slaapt supper overdag
maar hij is gewoon weer een vrolijke baby.

hooperlijk heb je er wat aan nou doei doei lucy

Ik weet niet meer of het in de OvN stond, maar heb pas wel ergens gelezen dat er minder last van krampjes schijnt te zijn als je flesvoeding met gekookt water aanmaakt ipv met het water verwarmen in de magnetron. Maar goed, als je borstvoeding geeft, heb je hier natuurlijk niks aan.

Het helpt ook om je kindje op zijn/haar buikje op je arm te leggen, en ik dacht dat de billetjes dan bij je hand moeten zitten en het hoofdje tegen je bovenarm aan.

Mijn zoontje had ook erg last van buikkrampjes. Mij werd toen de Sfles van Difrax aangeraden. De krampjes verdwenen inderdaad en Sam sliep weer heerlijk door. Ik kocht hem via de online shop van Difrax, vind ik als kersverse moeder echt ideaal!!
(www.difraxshop.com)

groetjes Sylvie en Sam

tegenwoordig raden ze venkelthee ook al weer af er zit een bepaalde middel in dat niet goed zou zijn ik gaf cyna baby en dat hielp bij mijn zoontje echt zeker wel gaf ik het een keer niet had hij ze weer ik gaf ook massage op zijn buikje tegen de klok in draaien over de buik en later ook fietsen met zijn voetjes en je hoorde de scheetje er uit komen dat hielp ook. groetjes marijke ps iok gaf fles voeding friso comford 1

Terug
Bovenaan