Darmkrampjes borstvoeding

<p>Hallo mama's,</p><p>Ik heb bij mijn 1e kindje geprobeerd om borstvoeding te geven. Dit is heel kort geweest omdat het door meerdere factoren niet lukte. </p><p>Ik wil mij nu verder voorbereiden op een 2e kindje en zit te denken om weer te proberen om borstvoeding te geven. Ik heb voor mijzelf helaas een hoop minpunten en zoek nu naar de pluspunten..</p><p>Mijn vraag is nu ook (die ik op mijn + of - lijstje kan gaan zetten) of er mama's zijn die verschil hebben gemerkt met baby's die borstvoeding kregen en minder darmkrampjes kregen. Ik vraag mij af of hier verschil in zit met borstvoeding of flesvoeding wat de darmkrampjes betreft.</p><p>Ik hoor graag jullie ervaringen.</p>

Er zijn geen verschillen. Zowel bij fles als bij bv hebben kindjes krampjes door niet voldoende ontwikkelde darmen.  Als je ineens te veel van iets eet kan je kleine wel last van krijgen.  Koolsoorten, peper etc.
Laat dit keer een lactatiekundige helpen. Bij mij lukte het de 1ste keer ook niet maar bij de 2de wel. Goeie hulp van lactatiekundige én de kraamverzorgende. Succes met je lijstje. 1ding is zeker met beide worden ze ook groot, dus niks aan de hand als t niet lukt toch? Xxx

Wat wel vaker voorkomt bij flesvoeding is obstipatie bij baby's. Bij borstvoeding heb je vaak heel dunne poep, fijn voor de baby, minder fijn voor de was. 
Maar darmkrampen hebben ze vaak van beide. Ik zeg lang leve de infacol :)

Wat ik een groot voordeel vind van borstvoeding, is dat ik niet na hoef te denken over wat ik allemaal qua voeding mee moeten nemen als ik op pad ga. Gewoon aan de borst hangen als meneer honger heeft en klaar is kees. Geen gedoe met thermosflessen, afgekookt water, goede temperatuur ja/nee, in de nacht niet je bed uit om een fles te maken, etc.  Als meneer in de nacht komt, even aandokken 10 minuten en weer terug schuiven in de co-sleeper, ideaal :D
Hoeveel een kind last heeft van de darmpjes is volgens mij ook erg per kind verschillend. Onze 1e zoon is met 37/0 geboren en had de eerste 3 maand flink last van de darmen. Heb hem best veel in de draagdoek gehad. Onze 2e zoon is met 41/3 geboren en heeft duidelijk minder last, gok vooral doordat hij al wat "ouder" was bij de geboorte. Uiteraard heeft hij ook af en toe zijn momenten, maar ik leg hem dan op de bank, een beetje de buik masseren zodat hij wat scheetjes kan laten en vaak is daarna al weer goed :)

Er is geen verschil. Ik heb bij mijn eerste bv gegeven. Omdat ze zo last van krampjes had over gestapt naar kunstvoeding. Het werd op dn duur zo'n gedoe er om heen. Er moest dingen voor de voeding gebeuren en dingen na de voeding. Met kunstvoeding kon alles in de fles. Veel handiger. Bij de tweede gelijk kunstvoeding. Ook veel krampjes. Uiteindelijk overgestapt naar speciale voeding.

Grootste plus is denk ik dat je hele bijzondere momenten erdoor hebt met je kindje. Je bent zo lekker dicht bij elkaar, huid op huid en super goed voor de hechting. 

Dankjulliewel voor jullie ervaringen! Het blijft een moeilijke beslissing, vooral omdat je met het afbouwen zit van de borstvoeding. 
Ik kan ik ieder geval de darmkrampjes niet in n hokje stoppen. 
Nogmaals bedankt! 

Terug
Bovenaan