Darmkrampjes door ETOS flesvoeding hypoallergeen?

Hoi,

Ik vroeg me af of  mogelijk de flesvoeding van de Etos (hypoallergeen) zorgt voor de  enorme darmkrampjes van mijn zoon. Zijn er moeders die ook Etos merk gebruiken en die ervaring hebben? Mijn eerste zoon kreeg altijd  Nutrilon en die had nergens last van, maar gezien de crises let ik wat meer op de  centjes en heb ik gekozen voor  de Etos  flesvoeding. Ik vraag me alleen nu af of ik niet beter op andere dingen had kunnen besparen....

Groet
Lies  
 
hoi

Ik gebruik ook de hypo allergene voeding van Etos en ben er juist tevreden over.
Kirsten heeft juist minder last van darmkrampjes sinds ze de hypo allergene gebruikt ipv de gewone voeding. Ze gebruikt dit na overleg met de kinderarts, ze heeft namelijk de eerste week antibiotica gehad.

Ze heeft nog wel is krampjes maar niet zo erg als in het begin.

Ik hoor ook verhalen over bar le duc water dat dat bij baby's helpt tegen darmkrampjes.
 
Hoi Lies,
Het is heel goed mogelijk dat jou zoon krampjes krijgt van de Etos melk en niet omdat die minder goed is, wat zeker niet is want alle flesvoeding moet aan zware eisen voldoen. Elk kind reageert echter anders op de verschillende merken. Bij elk kind heb ik een zoektocht moeten beginnen naar het geschiktste merk. De ene ging perfect bij Nutrilon terwijl de andere er ontzettende krampen van kreeg, die deed het weer goed op NAN hypo-allergeen van Nesle. Kortom gewoon proberen, aantal weken volhouden en kijken of het beter gaat. Je moet natuurlijk wel dezelfde soort melk aanhouden.
Succes ermee.
Ivy
 
't Komt in elk geval niet door het merk hoor!
Maar sommige kinderen hebben meer last van krampjes, en soms hebben ze met een ander merk of een andere soort minder last. Kwestie van uitproberen. Had ie aan de borst ook al meer last van kramp?
 
Hoi Dirksmamma,

Tijs had aan de borst gelijk al flink krampen en problemen met de ontlasting. We zitten nu aan de nutrilon AR en Losec ivm reflux en lactulose ivm verstopping. En ik kook het water voor de fles. Nu gaat het redelijk. Ik heb al geprobeerd de Losec of de lactulose achterwege te laten maar dan gaat het gelijk weer mis. Ook niet gekookt of ander water daar reageert hij op. Hij begint dan weer te hikken en krijgt verstopping. Denk idd dat de ETOS er niet veel mee te maken heeft.

Groet,
Lies
 
Terug
Bovenaan