darmkrampjes overgaand in honger?

Mijn zoon Niels is 6 weken oud. Hij heeft op het moment erg veel last van darmkrampjes. Duidelijk te merken aan het laten van scheetjes, trappelen met z'n beentjes en gerommel in zijn buikje. Het vervelende is alleen dat hij ook op z'n handje begint te sabbelen en hapt alsof hij honger heeft.

Op een bepaald moment gaan de krampjes (neem ik aan) over in honger, maar ik heb vaak geen idee of hij nog huilt van de krampen of van de honger. Herkent iemand dit?

Niels is een hongere baby en krijgt flesvoeding (Nutrilon forte). De fles gaat vrijwel altijd leeg. Als ik 'm (blijkbaar) te vroeg de fles heb gegeven, spuugt hij wel behoorlijk wat terug. Ik gaf hem tot deze week 7 flessen (afwisselend 120 en 135 cc), maar omdat hij nu regelmatig 's nachts doorslaapt heeft het cb mij aangeraden om over te gaan op 6 x 150 cc.   Maar ja, hoe doe ik dat als ik niet weet of hij nu huilt van de honger of van de krampen? Gewoon om de 4 uur aanhouden?

Hoi,

HEEL herkenbaar! Ik heb ook het idee dat Mark wakker wordt van de krampjes en dan honger krijgt. Mark is 7 weken  nu. Ik probeer hem eerst te paaien met een speen of een vinger en als hij dan minder huilt en in slaap valt, prima. Blijft hij jammeren en wordt het huilen, dan leg ik hem meestal aan. Ik geef bv, dus makkelijker te doen dan bij fv denk ik. Ik kijk altijd wel even naar de tijd hoor! Komt hij binnen de 2 uur dan doe ik meer moeite om te troosten en te paaien dan als het al bijna tijd is om te eten.

succes, want het is niet altijd even makkelijk...
Elise

hoi,
boas krijgt ook krampjes als zn maagje leeg is.ook als hij na de fles krampjes heeft en veel huilt heeft hij ook eerder honger.dit is meestal savonds.hij krijgt 6 keer 150cc,maar drinkt dit niet altijd op.tot 6 weken kreeg hij 7 keer 120.sinds hij 150 drinkt spuugt hij ook,en daarvoor niet.maarja,hij drinkt t wel meer dan 120 op,dus heeft wel duidelijk trek in meer.
ik geef boas wel gelijk als hij huilt.meestal is dat rond de 3 uur,maar ik probeer t wel te rekken door even naar de winkel ofzo te gaan,te wandelen of hem in bed te laten slapen(dan slaapt hij iets langer)anders word het voor hem ook teveel.dan spuugt hij veel en soms zit ik dan stiekem toch aan de 7 flessen.
hij krijgt nu rooibosthee in zn melk en ik moet zeggen dat dat wel heilzaam werkt in zn buikje.ik ben t zelf ook gaan drinken!(heb prikkelbare darm).hij is nu zelf rustiger,drinkt rustiger>>minder krampjes>>>langer zonder voeding.
misschien een idee?
succes.
groetjes kari

Terug
Bovenaan