Darmkrampjes / Voedingschema kleintje 3 weken

Hoi,

Ik heb vandaag op advies van verschillende mensen van dit forum ABC Dophilus gehaald voor de darmkrampjes van mijn dochter.
Kunnen jullie mij ook vertellen hoeveel ik haar hiervan moet geven en hoe ( gewoon in de fles?)

Daarnaast nog een vraag mijn dochtertje van 3 wk zit op 8 flessen van 90 cc maar zit nog niet lekker in een ritme. De ene keer wil ze drinken na 2 uur en de andere keer komt ze pas na 4.5 uur.
Ze is in het begin erg afgevallen maar nou ben ik bang dat volgende week het consultatiebureau weer gaat zeuren dat ze teveel drinkt..
Hebben jullie tips om haar een beetje in een ritme krijgen?

gr Femke
 
Hoi
Lieke wordt morgen drie weken. Ze zit op 6 flessen van 90 voeding. Met de geboorte was ze 3090 gram. Ze krijgt om de drie uur. Overdag krijgt ze hem soms eerder als ze al wakker is en erg ligt te huilen. 's Nachts slaapt ze al een aantal nachten door. Ze krijgt de druppels van sinababy voor de krampjes en ik meng de Friso normaal voeding met de Friso comfort. Verder probeer ik er een goede regelmaat in te houden. Ze slaapt veel. Leg haar meestal na de voeding ook weer terug in bed. En 's middags gaan we een eindje wandelen. Verder gaat het steeds beter met de krampjes. Heeft nu al weer twee dagen die goed gaan. Hoop dat het zo blijft.
Als richtlijn met flesvoeding hebben ze 150 ml per kilo lichaamsgewicht. Maar dat is een richtlijn. Je moet reageren op wat je kind aangeeft. Maar ze kunnen ook buikpijn krijgen van teveel voeding.
Succes
Groetjes Jannie en Lieke(1509)
 
Hmm misschien is dat bij Jelte ook wel zo...Wij houden ons overigens heel strak aan het 3 uur schema. En overdag gaat dat goed, darmkrampsgewijs, maar 's nachts.. Jannie,  ik ben jaloers!!!
 
hallo dames
ik gebruik voor mijn kleine meid sinds ze thuis uit het ziekenhuis kwam barleduce als water voor de fles ze is nu 6 weken en daarvan 4 weken thuis en heeft nog geen darmkrampjes gehad ik geloof toch echt dat dat mede komt doordat ik barleduce gebruik.Mijn andere kids hadden altijd darmkrampjes en voor hun kookte ik water en ben toen ook overgestapt op barleduce en toen waren de krampen ook gebeurt misschien een tip voor jullie???
Barleduce is maar 0,75 cent voor 2 liter
 
Terug
Bovenaan