Darmkrampjes!!?? Wat te doen? Help

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders,

Ik heb even een vraagje over darmkrampjes. Onze oudste heeft hier geen last van gehad, dus ik heb er geen ervaring mee.
Duuk is nu ruim 3 weekjes oud en sinds vorige week donderdagavond heeft hij erg veel last van krampjes (ik denk tenminste dat het krampjes zijn). Na een week lang elke avond een paar uur gehuild te hebben, ben ik begonnen met Sab Simplex te geven (raad het CB ook aan). Het leek meteen te werken, want de volgende avond heeft Duuk heerlijk geslapen. Maar sinds vrijdag is  hij de hele dag onrustig en dit houdt tot  op heden nog niet op. Duuk huilt de hele tijd en is eigenlijk alleen rustig als hij  bij mij aan de borst drinkt. Dan wil hij ook wel in slaap vallen, maar die slaapjes duren nooit lang.  
Ik heb echt alles geprobeerd volgens mij (warm badje, buik liggen, buik masseren, rond lopen), maar als er iemand nog een tip heeft, dan graag. Omdat hij nu nog steeds huilt, ben  ik bang dat dit de  hele  nacht zo doorgaat!

Liefs Janine

hoi hoi
erg is dat he als je kleitnje zoveel pijn heeft.
heb inderdaad wel goede berichten gehoord over dat sap,maar bij die van mij hielp het ook niet.
toen heb ik bij het reformhuis abc dophilus gehaald,niet goedkoop maar o wat werkt dat spul goed.
mijn jongste had ook zo verschrikkelijk veel last van de darmen,ben er zelfs mee naar een kinderarts geweest.maar sinds ik abc dophilus gebruikte had ik een tevreden kindje.
weet niet of je fles of borstvoeding geeft maar je moet er bij elke voeding 1 theelepeltje bij in doen,het is op poederbasis.
het werkt echt heel goed.je kunt het halen bij he reformhuis en het kost 26,35eur.
succes he.
liefs sil

Goedemorgen Sil,

Bedankt voor je reactie. Ik geef BV, dus een poedervorm is dan lastig denk ik. Nou moet ik wel zeggen dat ik gisteravond na mijn berichtje Duuk in bed weer de borst heb gegeven en dat hij toen naast mij in slaap is gevallen. Ik heb hem maar gewoon laten liggen. En pas om 04.30 dacht ik weer wat te horen, maar toen ik Duuk de borst gaf, dronk hij maar heel even en sliep eigenlijk gewoon verder. Toen heb ik hem wel in zijn eigen wieg gelegd.  Om 07.15 heb ik hem net zelf uit zijn wieg gehaald om hem te voeden. En nu ligt hij weer heerlijk rustig in zijn eigen wiegje.
Zouden we het ergste dan gehad hebben???? Ik hoop het echt, want als je baby de hele tijd huilt dan doet dat echt wat met je hoor. Ik heb alle emoties al wel doorlopen geloof ik (mee huilen, wanhoop, zelfs een beetje boos geworden)!

Liefs Janine

Hoi hoi,

Ik gaf Rik altijd CINABABY van VSM. Ik heb 7 weken de borst gegeven en het werkte bij ons goed ook toen we moesten overstappen op de fles.

Succes meid!

X Saskia
mv Rik 16 weken

Hoi Janine,

ABC Dophilus is er ook in een vloeibare vorm, die zou je dus kunnen gebruiken als je bv geeft. In Alphen aan den Rijn kun je die bestellen bij een reform drogist. De DA drogist verkoopt de poedervorm maar misschien kunnen die ook aan druppels komen.

Sylvie

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie adviezen. Mijn nichtje is verpleegkundige op de neonatologie en deze heeft voor mij even een collega gebeld, die lactatiedeskundige is. Nou denken we dat ik erg veel melk heb en dat bij het geven van 2 borsten per keer, Duuk met name de voormelk binnen krijgt. Hierdoor krijgt hij niet de zgn. achtermelk binnen, waar de meeste voedingsstoffen inzitten zodat hij verzadigd raakt. Ander belangrijk punt is dat juist bij die laatste melk er een stofje meekomt dat slapering maakt. Dit stofje mist Duuk dan ook en daarom is hij zoveel wakker. Het klinkt logisch en de oplossing is redelijk simpel. De komende voedingen moet ik steeds 1 en dezelfde borst aanbieden. En pas na een aantal voedingen (ca. 4 uur) moet ik overstappen op de andere borst. We gaan het in ieder geval proberen en ik hoop dat het lukt. Tot nu toe is Duuk echter heel tevreden, dus ik begin toch echt te geloven dat we het ergste gehad hebben!

Liefs Janine

Hoi Janine!

Wat je ook in de gaten kan houden is de hoeveelheid melk jij zelf drinkt. Mischien kan hij niet goed tegen melk (koemelkallergie).

Onze Danique (vandaag 3wk) heeft ook vreselijk veel last van darmkrampjes. Ik ben begonnen met druppels CINABABY van VSM. Dit helpt helaas niet goed. Ik kreeg de wijkverpleegkundige op visite en die zei dat Danique grote kans heeft op koemelk allergie omdat ons zoontje (bijna 3) dat ook heeft gehad.

Nu moet ik dus op dieet omdat de melkproducten dus in mijn Bv terecht komen..

Mischien dat je dat eens kan uit proberen als je merkt dat hij toch weer onrustig wordt.

Zielig he, als je kleine mupkes zo'n pijn ziet hebben... Troosten troosten en nog eens troosten...

Liefs, Marielle

Hoi Marielle,

Bedankt voor je tip. Ik ben gelijk gestopt met de melkproducten. Kan het in ieder geval proberen. Het ging gisteren en vannacht hartstikke goed, maar nu kan Duuk niet goed in slaap komen na de voeding van 07.15. Maar het is niet meer zo heftig als het afgelopen weekend, gelukkig maar!

Liefs Janine

Terug
Bovenaan