darmkrampjes? water koken!

Hoi,

4 jaar geleden toen mijn eerste zoon geboren werd was het beleid om de eerste maanden het water voor de fles te koken. Darmkrampjes had hij bijna niet.
Nu bij de geboorte van Tijs is er nieuw beleid: koken van het water hoeft niet meer, je kan gelijk uit de kraan geven. Lekker makkelijk dacht ik en heb er verder niet meer over nagedacht. Tijs heeft weken enorme darmkrampen gehad. Onlangs waren we in het buitenland en toen heb ik bronwater voor de fles gebruikt van Vittel. Nou dat viel helemaal verkeerd. Hij heeft dagen gekrijst, toen we bedachten dat het misschien aan het water lag. Dus kraanwater gegeven, maar dit wel vooraf gekookt. En je raadt het misschien al, de darmkrampjes zijn veel minder.
Weer in Nederland zijn we het water blijven koken en dat gaat heel goed. Zoveel extra werk is het niet en het is zo fijn dat Tijs bijna geen krampen meer heeft!

Misschien werkt het voor jullie ook.

Groet,
Lies
 
Ikzelf heb er ook geen goed gevoel bij om kraanwater te gebruiken....daarom kook ik ook altijd van te voren het water en de kleine van mij heeft eigenlijk ook weinig last van darmkrampjes.
maar volgens mij was er op deze forum ook een keer een flinke discussie geweest over dit onderwerp.
 
de eerste 2 maanden heb ik alles gekookt, maar ze had nog steeds veel last van krampjes. Ik ben toen kraanwater gaan proberen en het leek wel of het minder werd.

Elk kind reageert er weer anders op, fijn dat Tijs er geen krampen meer door heeft.
 
Hoi,

Het heeft ook te maken met de hardheid van het water. (kalk gehalte)
Hier in de omgeving is het water erg hard, wat niet alleen als "bijwerking"krampjes heeft maar ook moeilijk kunnen poepen.
Ik heb daarom ook altijd barle-duc water gebruikt voor Floortje. Eerst ook nog gekookt en later gewoon zo uit het pak. Nu is mijn moppie inmiddels alweer ruim 2 jaar.......
Sucses allemaal.

gr Louise mama v Floortje
 
Terug
Bovenaan