Darmkrampjes

Heeft iemand ervaring met medicijn voor darmkrampjes?

Sab simplex
Orthiflor Start
Infacol
Cinababy van VSM
ABC Dophilus

Ik wil niet zomaar iets toedienen aan mijn baby. (Tuurlijk zal ik huisarts nog vragen of iemand van de cb).

In overleg met het CB ben ik 6 weken geleden gestart met Orthiflor start. Voor mijn zoontje werkt dit heel goed, maar dat wil niet zeggen dat dit de krampjes van jouw kindje wegneemt. Het is een probioticum wat je zelf kunt nemen als je borstvoeding geeft of je voegt het toe aan de flesvoeding.

Darmkrampen zijn vaak een fase. Je hoeft niet meteen iets te geven. Die fase kan overigens wel een tijdje duren. Bij mijn dochter van 13 weken duurde het tot ongeveer 9 weken. Succes!

Wij hebben vanaf dat onze dochter 4 weken is infacol gegeven in overleg met het cb.
Dit werkt bij haar echt heel goed maar zegt niet of het bij jou kindje ook goed werkt.
Onze dochter was na iedere voeding echt aan het krijsen 1,5 tot 2 uur lang je hoorde haar buikje rommelen en veel strekken met haar beentjes. Toen we met dit gestart zijn was het na 2 dagen een stuk minder, het nam niet alles weg maar stuk beter.

Nu is ze 11 weken en we gebruiken het nog steeds, vorige week gestopt om te kijken of dat ging, maar nog steeds veel last van krampen.

Eigenlijk helpt niets van de deze
Medicatie, wil je toch iets proberen dan zeker geen infacol of sab simplex gebruiken. Krampen komen door lucht in de darmen, deze middelen zorgen dat de lucht een grote bel
Wordt wat alleen maar meer klachten geeft.
Wat je wel kunt doen is letten op je eten als je bv geeft (geen zuivel, kamille
Thee drinken, geen ui
Kool). Warmte helpt (kipkep kruikje) en een probiotica kuurtje.
Sterkte! Na 6-8 weken wordt het minder.

Bij mijn zoontje merk ik groot verschil met het gebruik van Infacol. Sinds dat hij een paar dagen oud was gebruikt en nu nog steeds met 16 weken. Hij heeft met Infacol geen last van darmkrampjes. Een paar weken terug een weekend geprobeerd of hij ook zonder kon, en toen had hij heel veel meer pijn en moeite om te slapen s nachts omdat hij een uur na de voedingen wakker werd met buikpijn. Dus toen de Infacol weer opgestart en toen waren de klachten weg.

Ik gebruik ook Infacol voor mn meisje van 16 weken, werkt uitstekend bij ons. Ben met 5 weken oud ongeveer begonnen want ze krijste erover en konden niks doen wat het beter voor haar maakte. Gelijk na 1 dag zoveel verbetering en we gebruiken het nu nog steeds, ook nu we met oefen hapjes zijn begonnen

Mijn kraamverzorgster zei dat infacol juist afgeraden word tegenwoordig door artsen etc. Ik vroeg daarnaar omdat het bij mijn zoon goed hielp. Het legt een laagje op de maag wat helpt, maar zodra je stopt begint het weer. Het dempt maar lost niks op. De darmen wennen zo niet aan de voeding. Wat je juist wel wil.

Terug
Bovenaan