darmkrampjes

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu 3 weken en heeft heel veel last van darmkrampjes. Ik heb al cinababy, andere fles, nutrilon geprobeerd maar het helpt allemaal niet. Kan iemand mij de tip geven??!!??

Groetjes Hilly
 
Halloo,

Vervelend he die darmkrampjes. Volgens mijn huisarts was er niet zoveel aan te doen. Bij ons was het na een week of 6 voorbij. Misschien is dat een troost. Ze zeggen dat het voor de ouders erger is dan voor de baby.
Wat bij ons wel wat hielp is om ons zoontje op zijn buik op de onderarm te dragen. Met z'n hoofdje bij je elleboog en dan de beentjes bungellend zeg maar. Ook iets onder zijn beentjes leggen als hij ligt, kan wat verlichting geven. Even doorbijten dus, het gaat echt over! Veel succes ermee

groetjes
 
Friso Comfort hielp bij mij heel goed. Je moet dan alleen wel een grotere maat speen kopen want het is dikkere voeding. Qua fles, gebruik ik altijd een avent fles, die hebben namelijk een anti koliek(kramp) ventiel.
Let wel op dat je de voeidng direct na het koken bereid, het moet namelijk op 75 graden klaargemaakt worden. Je kan het het beste voor de hele dag klaarmaken. Laat het dan na bereiden goed afkoelen en dan pas in de koelkast zetten. Als je het te heet in de koelkast zet krijg je klonten. Bij mij werkte het na 3 dagen. De kraamhulp en verloskundige zeiden tegen mij dat Nutrilon wat zwaar is. Pasgeborene kunnen dat over het algemeen niet zo goed verdragen, ook de nutrilon Omneo niet.

Sucses ermee!
 
hoi ook mijn zoontje had veel last van darmkrampjes tot ik op het cb de tip kreeg om sab simplex te gaan gebruiken. dit kun je alleen in duitsland bij de apotheek kopen (ong 7 euro).
dit is echt een wonder middeltje je geeft voor elke voeding 15 druppeltjes en de krampjes zijn weg en het kan absoluut geen kwaad.

groetjes jolanda
 
Hoi Hilly,
volgens mij hebben bijna alle pasgeboren baby's last van darmkrampjes, de een wat meer dan de ander. Jongetjes schijnen er meer last van te hebben. Mijn zoontje had het ook tot ongeveer 8 weken, toen werd het minder. Volgens mij doe je al alles wat je kan doen. Sommige babytjes vinden het prettig als hun buikje gemasseerd wordt (mijn zoontje niet!) en heb je de darmkrampjeshouding al geprobeerd? Dan draag je hem met z'n buikje op je onderarm, sommige baby's worden daar ook rustig van. Het is een periode waar ze doorheen moeten helaas, de darmpjes moeten rijpen zogezegd. Gelukkig is het bij de meeste baby's na 3 maanden over. Succes!
 
Terug
Bovenaan