Darmkrampjes

Mijn baby is nu bijna 3 weekjes oud, en heeft echt vreselijke last van darmkrampjes. Niet normaal meer hoe hij huilt, zo erg dat je gewoon bang bent dat hij nog eens stikt oid...en ook denkt dat het aan je bv ligt. Je voelt je zo schuldig en machteloos.

Wat doen jullie tegen darmkrampen? Ik geef hem zo af en toe Cinababy, verder nog een warme kruik tegen zijn buik wat ook weleens werkt.

Ik hoor het graag!  

Hi,

Darmkrampjes is toch wel een heel actueel onderwerp hier!
Onze zoon heeft ook heel erg last van krampjes gehad, ook toen ik nog bv gaf (ze zeggen dat ze er dan minder last van hebben).
Ik ben begonnen met venkelthee drinken, dat komt dan ook in de bv terecht. Dat hielp niks.
Wij hebben cinababy gebruikt maar dat hielp niet voldoende.
Toen zijn we venkeldruppels van Daro gaan gebruiken en die hielpen bij ons wel.
Toen de krampjes op z'n ergst waren, hebben wij om de acute pijn te verlichten ook een kruik gebruikt en tegen zijn buikje gelegd of een hydrofielluier opgewarmd in de magnetron en die omgebonden. Tevens masseerden wij heel vaak zijn buikje en rugje (wel met de klok mee).
De krampjes zijn wel stukken minder nu, maar nog niet altijd weg. Baby zijn is soms echt niet leuk!

Heel veel sterkte.

Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

Hoi,

Het is inderdaad erg als je kindje zo'n last heeft van krampjes. Ook onze oudste heeft er heel veel last van gehad, niks werkte er tegen. Op een gegeven moment kregen we de tip om Sab Symplex te gaan gebruiken, dit zijn druppeltjes die alleen in Duitse apotheken te krijgen zijn. Het is geen geneesmiddel, maar ook niet echt homeopathisch. Je kunt het door de flesvoeding mengen of na de borstvoeding op een lepeltje geven. Het enige wat het doet is de luchtbellen uit de fles of uit de darmpjes halen, waardoor de krampjes geen kans krijgen. Bij ons was het een echt tovermiddel. Wij gaven het alleen als ze echt last had, niet bij voorbaat al. Binnen 5 minuten waren de krampjes weg als ze de druppeltjes gehad had.

Mochten de andere middeltjes je niet helpen en je wil meer weten over dit 'wondermiddel' dan kun je me mailen op blauwe_pino@hotmail.com.

Veel sterkte!

mijn zoontje heeft ook ontzettende last van darmkrampjes gehad. Cinababy hielp niet echt. Op aanraden van het cb zijn we op een gegeven moment ABC Dophilus gaan geven. Vanf dag 1 geen krampjes meer. Hij kreeg meteen een goede gele poepluier in plaats van hele groene.

Het is een poeder, te koop bij (sommige) apotheken en bij natuurwinkels. Pot is 26 euro ongeveer, maar je doet er ongeveer een maand mee. Je moet een 1/4 tot 1/2 theeleptje door de fles doen (ik gaf BV, dus moest ik kolven en dan in flesje geven). het is dt het cb het aanraadde en dat het bij ons bioj de apotheek te koop was, want anders had ik het nooit gekocht (gezien  hoe het potje eruitzag).

Voor ons echt een wondermiddel!!!! Van 2 maanden krijsen door die krampen, avond na avond met hem rondlopen, veranderde hij in een heel tevreden ventje. Af en toe zat er nog wel eens een rotdagje tussen, maar die waren echt op 1 hand te tellen.

Bij wel mer kindjes heeft het heel erg geholpen, maar ik heb hier ook wel gelezen dat het niet zo goed hielp. maar het proberen waard lijkt me!!!

sterkte,
Mienetje

blauwe pino, dank je wel voor je reactie. Ik heb al eerder van dat duitse homeopathisch middel gehoord. Als ik er met de thee en Daro niet uitkom, mail ik je zeker voor meer info. tnx!

hoi,

mijn zoontje heeft ook heel erg last gehad van darmkrampjes, ook ik heb ABC Dophilus gebruikt samen met venkelwater, nou echt een aanrader!!!! ik hoop dat hetgeen wat je gaat gebruiken gaat helpen, want ik weet hoe machteloos je, je eigen voelt als je kindje zoveel pijn heeft! sterkte ermee!

groetjes susanne

Terug
Bovenaan