darmkrampjes

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

onze zoon van 11 weken heeft al vanaf het moment dat hij ongeveer  2 weken oud is erg veel last van darmkrampjes. We geven hem druppeltjes maar dat lijkt niet echt te helpen. Ik lees overal dat het meestal rond 13 weken over is, maar het lijkt bij hem de laatste 2 weken steeds erger te worden. Graag hoor ik van andere hoelang het bij hun kind heeft geduurd en is het normaal dat het nu erger lijkt te worden?

Ik tel al weken af naar het moment dat hij 13 weken oud is en dat hij krampjesvrij zou zijn, maar ik begin nu bang te worden dat hij er nog lang niet vanaf is.

Alvast bedankt voor jullie reactie,

groetjes Gouk

Hoi Gouk,

bij onze zoon heeft het ook lang geduurd, voordat hij krampvrij was. Ik heb uren met hem rondgelopen.
Je kunt hem op zijn buik op je onderarm leggen (met zijn hoofdje op je hand): dan blijft zijn buikje lekker warm.
Een lekker warm badje voor het slapen gaan en dan de buik zachtjes masseren met de klok mee.
Een veilige rubberen kinderkruik (in een doek) tegen zijn buikje aan leggen en hem op zijn linkerzij leggen (alleen als je erbij bent) kan ook helpen.
Wij zijn overgestapt van de Nutrilon hypo-allergeen op de Nutrilon Omneo (ik weet niet, of je flesvoeding geeft?). Dat gaf verbetering. De homeopatische druppeltjes werkten bij ons ook onvoldoende.
Misschien, dat een chiropractor of een osteopaat je ook verder kan helpen?

Het is gelukkig een fase. De darmpjes van je kindje hebben nog moeite met het verwerken van de voeding. Wanneer deze goed op gang komen, wordt het beter. Bij ons duurde het wat langer dan gemiddeld, maar het gaat over!!!

Heel veel sterkte, Marijon

Navara is nu ruim 12 weken, en heeft er ook nog flink last van. Wij hadden Sab Simplex druppels gebruikt, en dat hielp best goed, iig veel beter dan de cinababy druppels. In de bijsluiter stond dat je 15 druppels per fles moest geven, maar toen kon ze helemaal niet meer poepen. Met 5 druppels ging het super. (in combinatie met Omneo) Bij borstvoeding kan je de druppels voor of na het voeden op een lepeltje geven.

Helaas kreeg ze eczeem achtige plekjes in haar gezicht, dus zijn we hiermee gestopt, en proberen we nu Pepti, om te kijken of ze geen koemelkeiwitallergie heeft. Maar..... als blijkt dat ze dit niet heeft, krijgt ze wel direct weer de Omneo met Sab Simplex.

Helaas kan je dit heel moeilijk krijgen. Als je op google zoekt, komt er een duitse site naar voren, die ook per post in Nederland levert!!!

Succes
xxx
Mama van Navara

Hoi aleal,

onze dochter is pas 5 weken oud en is ook overgestapt op omneo ivm darmkrampjes en spugen.
Wat bij ons ook helpt is een theelepeltje venkelthee bij de melk doen in de fles.
Alleen het spugen is ze nog niet vanaf.
Maar kan ook van de verkoudheid komen die ze al van de geboorte heeft.
Maar we proberen nu een zoutoplossing en hopen dat ze dan ook snel van de verkoudheid af is en minder gaat spugen.

Groetjes Fanny

Onze dochter is nu 12 weken oud en heeft ook vanaf twee weken oud last van darmkrampjes. Eerst gaf ik nog borstvoeding en legde ik haar steeds aan omdat ik dacht dat ze honger had. Ze huilde en was met haar mondje aan het "zoeken". Ze kreeg alleen maar meer last. Inmiddels geven we flesvoeding. Wat bij ons heeft geholpen is water uit de winkel gebruiken en niet uit de kraan. Wel opletten dat er op de verpakking staat dat het geschikt is voor bereiden van babyvoeding. Het zou ermee te maken hebben dat de darmen nog niet goed tegen de kalk in het kraanwater kunnen.
We probeerden een paar weken terug weer met kraanwater en ze had direct weer veel vaker last en huilde soms erg hard van de pijn.
We hebben ook heel lang nog een flesspeen met een klein gaatje gebruikt zodat ze de fles niet te snel leeg drinkt. Ze moeten er 15-20 minuten over doen anders krijgen ze te snel de voeding in de maag en darmen en kan er meer lucht binnenkomen door het gulzige drinken.
Gelukkig gaat het zo best goed, ik heb het idee dat het al een stuk minder wordt.

groetjes

Hoi Gouk,

Ik ben blij dat je hierover begint want ik was net van hierover dezelfde vraag te stellen. Mijn zoontje is met 3.5 maand nog steeds niet van de krampjes af. Elke keer als het een tijdje beter gaat denk ik: nu gaat het over. Maar dan  komt het ineens weer heel heftig terug. Ik geef borstvoeding en heb al geprobeerd bepaalde voedingsstoffen weg te laten uit mijn dieet: uien en knoflook, kolen, zuivel, chocola, maar zonder verschil te merken. Cinababy en venkelthee helpen niet;  hij houdt er niet van om op mijn arm op zijn buik te liggen en ook van massage wordt hij niet blij. Het enige waarmee het huilen ophoudt is door de kamer te lopen met hem op de arm. En met 6,5 kilo is dat niet lang vol te houden.   Nu doe ik hem meestal in de wagen en duw hem heen en weer; soms valt hij daarbij dan uitgeput in slaap. Hij heeft de laatste tijd vaak krampjes tijdens het eten en het lukt dan niet de voeding af te maken. Zo ben ik er soms meer dan een uur mee bezig om 1 voeding te geven.

Laten we hopen dat ze er alsnog snel overheen groeien!

Hoi,

Mijn zoon is nu al tien maanden, maar in het begin had hij ook best last van krampen en wat spugen. Toen hij een maand was zijn we naar een osteopaat geweest om te kijken of er iets niet goed zat. Alles was prima. Ik gaf trouwens borstvoeding. Toen hij 6 weken zat zat hij onder de uitslag. Eerst leek het op baby acne, maar het werd steeds erger en hij kreeg het overal. Eczeem en niets aan te doen zei de huisarts. Een collega verwees me naar een iriscopist in Rotterdam die via bioresonantie kon onderzoeken waar hij slecht tegen kon. Geloof me, ik wil echt niet het alternatieve circuit ophemelen, maar het werkte echt. Ze gaf me een lijstje met voedingsmiddelen die ik beter uit mijn dieet kon halen. Ik heb het gedaan en hij werd compleet pukkelvrij en krampvrij. Naar een paar weken kwam het weer een beetje terug. Hij kreeg weer wat uitslag en hij had al kramp bij mij aan de borst, na tien minuten drinken al en overtrekte zich volledig. Ik snapte er niets meer vab. We zijn terug gegaan en zij zei dat hij niet tegen paprika kon. Dat was precies wat ik veel was gaan eten toen ik mijn dieet aanpaste. De paprika ook weggelaten en het ging weer perfect met hem.
Als ik zelf helemaal had moeten uitvogelen tijdens de borstvoedingsperiode waar hij slecht tegen kon, dan was het me allemaal nooit gelukt en had ik vast de BV ook niet kunnen volhouden. Sinds ik gestopt ben, krijgt hij bij vlagen eczeem en ik weet nog niet precies hoe dat komt jammergenoeg.

groetjes,
Sabine

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Ik hoopte allemaal reacties te krijgen van mensen die zouden zeggen: Met 13 weken is het echt opeens over, want dat was bij mij ook zo, maar helaas. Ik heb mij er al op ingesteld dat we nog maar even moeten volhouden. Gelukkig slaapt hij inmiddels al een stuk beter, sinds we een Puckababy hebben gekocht. 's Nachts wordt hij ook niet meer altijd wakker van de krampjes, je hoort dan wel aan zijn schelle kreunen dat hij ze heeft, maar ze zijn niet meer zo heftig dat hij huilend wakker wordt. Ach nog 9 dagen voordat hij 13 weken is, dus misschien hebben we toch geluk.

Groetjes Gouk

Terug
Bovenaan