darmkrampjes.....

A

Anoniem

Guest
Onze Geert heeft sinds anderhalve week flink last van darmkrampjes. Echt zo zielig!
Hij ligt dan flink te huilen en met zijn beentjes te trekken.
Waarschijnlijk komt het doordat hij met het drinken teveel lucht inslikt. Ik heb namelijk een hele sterke toeschietreflex.
Ik heb de lactatiekundige geraadpleegt en die adviseert om de eerste melkstroom te laten weglopen, zodat hij daarna wat rustiger kan drinken. Bovendien moet ik hem regelmatig laten boeren.
Vandaag heeft hij van 10.00 tot 14.00 ontzettend liggen huilen. Ik kreeg er gewoon hoofdpijn van. Toen heb ik hem in een lekker warm badje gedaan. Daar werd hij wel stil van. Daarna heeft hij goed gedronken en nu ligt hij dan nog lekker te slapen. Gewoon een verademing als het even stil is.
De darmkrampjes kunnen wel tot 3 a 4 maanden aanhouden. Ik hoop toch dat Geert er sneller vanaf is.
Gelukkig slaapt hij 's nachts wel gewoon goed.

Zijn er nog meer baby's die hier zo'n last van hebben??

Navara heeft hier ook best wel last van. Ze krijgt nu kunstvoeding, maar met borstvoeding had ze het ook al. Ze drinkt te gulzig aan de fles. Zelfs met de spenen die het consultatiebureau 'voorschrijft'.
We zijn sinds een week met Cinababy van VSM begonnen, en er zit wel verbetering in, maar af en toe ligt ze echt te krijsen. Gelukkig is ze wel redelijk te troosten, maar dan moet ik echt met haar blijven rondlopen, of haar op haar buik te slapen leggen (waar je dan dus ook weer bij moet blijven). Ik hoop maar dat het snel over gaat!!

Tips altijd welkom!!!!!

groetjes Petra

Als je flesvoeding gebruikt kan het helpen om de difrax-s bottle te kopen.
Dit helpt bij tess echt geweldig, weinig krampjes .... offfuh... ze laat het in ieder geval niet merken.

Lees al een tijdje mee op het forum maar nu ook maar eens meepraten.
Ik ben 17 oktober bevallen van een dochtertje Bodil.
Ze heeft ook behoorlijk last van krampjes en ben dan ook sinds vrijdag overgestapt van avent flessen naar de difrax fles.
Ik zie wel verbetering bij haar! wat ik trouwens ook een goede tip vond op het forum,en wat ook echt helpt,is de fles niet schudden als je hem maakt maar roeren met een lepeltje,dan heb je geen schuim en dus minder lucht in de fles.
Is echt het proberen waard!
Succes!

Hoi hoi,

Manoe heeft de eerste weken ook flink last gehad van darmkrampjes. Ze had er voornamelijk 's avonds last van, echt die vreselijk huil... dat je echt hoort dat ze pijn heeft. Manoe dronk toen 's avonds denk ik ook echt teveel in korte tijd waardoor ze last van haar darmen kreeg.
Gelukkig heeft ze er nu geen last meer van, maar ze is ook rusiger geworden 's avonds.

Tussendoor boertjes laten doen met voeden helpt wel, dat doe ik nu ook steeds. Bovendien drinken ze dan iets meer omdat ze minder snel een vol gevoel hebben en ze minder snel terugkomen voor een volgende voeding.

Met flesvoeding heb je natuurlijk nog een extra probleem met de keuze van de speen. Als je eentje kiest met te grote of teveel gaatjes, dan krijgen ze te snel teveel binnen waar ze krampjes van krijgen. Vaak helpt het dus ook al als je overstapt op andere speentjes voor de flessen. Inderdaad niet teveel schudden met de fles of de fles even laten staan na het schudden helpt ook!

Succes en hopelijk gaan de krampjes snel over!

Groetjes, Michele

Voor diegene die borstvoeding geven is het misschien een tip om speciale borstvoedingsthee van SANO te gaan drinken. Dit is een kruidenthee speciaal voor het zog. Er zit onderandere venkel en kamille in, wat werkt bij darmkrampjes.
Natuurlijk is zelf venkelthee drinken ook een optie.

Wat de flessen betreft. Ik gebruik de flessen van Tommee Tippee. Deze voldoen ons prima.

Hoi

Bij mij werd venkelthee juist afgeraden door een lactatiekundige voor Bo omdat het alleen op korte termijn werkt. Het legt de darmpjes stil, waardoor de krampjes verdwijnen, alleen als het uitwerkt komt het extra sterk weer terug. Zelf venkelthee drinken werkt bij mij vrij goed (geef bv). Verder krijgt Bo sinds een weekje cinababy druppeltjes van VSM. Al met al zijn de krampjes in een week tijd  behoorlijk verminderd, van 8 uur krijsen van pijn per dag naar af en toe 10 minuutjes. Bo is ook wel een meisje dat heeeel onrustig drinkt. dus boeren is erg belangrijk alleen daar heeft ze meestal behoorlijke moeite mee. De druppeltjes zorgen ervoor dat de lucht niet in de darmpjes blijft hangen.

Groetjes Natalie

Terug
Bovenaan