darmkrampjes

Hallo allemaal,

Ik zou graag van jullie willen weten of jullie kindje ook last heeft van darmkrampjes en wat jullie er aan doen.
Onze zoon van nu 10 weken heeft al vanaf het begin af aan krampjes.
Omdat de bv niet goed lukte ben ik na twee weken overgestapt op de fles.
De krampjes bleven.
Overgestapt op Omneo. Cinababy erbij geprobeerd. Andere flessen.
Inmiddels gebruiken we al een paar weken ABC dophilus. Dit schijnt wel te werken.
We gaven twee keer per dag een half theelepeltje en deze week heb ik dat terug gebracht naar 1x. Maar vandaag dus weer veel last van krampjes. Dus ik ga maar weer naar 2x per dag.
Wie gebruikt dit middel ook of weet er meer vanaf???

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Christina

Hoi,
mijn zoontje is inmiddels 7,5 mnden.
Ook hij had in het begin kraampjes. Van de kraamzorg  kregen wij het advies om Dolpius (had hier nog nooit van gehoord)  te gebruiken. Zelf had ik al cinababy aangeschaft omdat ik dit veel zag op de creche waar  ik 4jr gelden op werkte. Volgens de kraamhulp werkte dit  pas na een paar dagen gebruik en Dolpuis  moet direct aanslaan. Wij hebben echt verschil gemerkt en zijn gestopt(rustig afgebouwd)  toen hij ong 2,5 mnd was.  We  zijn ook  toen van fles veranderd nl van avent naar difrax ook dit pakte positief uit. Hij krijgt nu ook vaste voeding en dacht dat het weer terug zou komen, maar gelukkig niet. Hij is er overheen gegroeid.

Heel veel succes,
groetjes

oh ja....,
omneo hebben we later gebruikt omdat hij ook nogal teruggaf en ook dit sloeg goed aan. Misschien kan je het nog wel 2x per dag geven maar dan een kwart per keer? Zo heb ik het nl afgebouwd, wel op dezelfde tijden maar telkens minder.
Hoop dat je er wat aan hebt!

hier heb mijn kleine meid er ook last van maar ik geef borstvoeding dus ja moet opletten wat ik eet.......maar wat ik eraan doe is troosten en d`r buikje warm houden en dicht tegen me aan houden helpt heel goed.....en wrijven...!!!!! heb geen druppeltjes zo erg is het hier niet voor tis niet elke dag.........gelukkig....
maar als erger word weet ik wat ik ervoor kan gebruiken van jullie

groeten jantina

Het schijnt dat met 3 mnd de darmpjes van baby's pas goed volgroeid zijn. Vanaf dan nemen darmkrampjes vaak af. Zeggen ze, maar of dat voor iedere baby opgaat?? Laten we het hopen natuurlijk...
Onze dochter had de eerste maand ook behoorlijk veel last van krampjes. wat wij eraan deden was: beentjes opgetrokken houden, dus in elkaar zoals ze ook in de baarmoeder zat, dat vond ze lekker, verder 'fietsen' met de beentjes en wrijven over haar buikje (met de klok mee). Verder bij het geven van borstvoeding erg opletten wat je zelf eet, want daar heeft de baby 'last' van bijv, gekruid eten, chocolade, koffie. Ik ben zelf venkelthee gaan drinken, dit schijnt ook te helpen. Tja, je probeert vanalles om je lieve beeb te ontlasten van die pijntjes.. Zo zielig voor ze.
Ook inbakeren helpt bij darmkrampjes, zie bijv. www.puckababy.nl of www.inbakeren.nl
Misschien heb je er iets aan? Veel succes, hoop dat het gauw over is voor je kleintje..

Ik heb Ortiflor start van Orthica gebruikt, superspul het sloeg hier meteen aan.
Je doet het door de voeding.
Sterkte want het is vreselijk als je kleintje zo gilt van de pijn!

Liefs L81

Terug
Bovenaan