Darmkrampjes

Ons meisje Lizzy is nu 8 dagen oud.
Heerlijk genieten van ons meisje.
Silvy is echt een trotse zus en wil overal mee helpen.
Silvy is 2 jaar.
De kraamhulp heb ik nu vanaf vrijdagmiddag dat ik uit het ziekenhuis kwam tot morgenmiddag.
Ik mag nog 6 weken niet tillen met die keizersnee wond.
Lizzy heeft overdag minder last van krampjes.
Maar s'avonds vanaf een uur of begint ze echt huilerig te worden tot krijsen aan toe.
Kraamhulp heeft infacol geadviseerd..dat gebruiken we nu al een paar dagen.
Geen resultaat..hebben jullie nog tips wat we eventueel kunnen gebruiken?

liefs

andere flessen?? wij hadden dat met onze dochter (ook Lizzy haha) we hadden s-flessen en zijn overgestapt op DR brown...wat een aanrader zeg!!! die gebruiken we nu dus gelijk!

onze kleine meid heeft t ook 's avonds.. wij gebruiken nu infacol, difrax flessen en comfort voeding.. en nu doet ze het geweldig! geen krampjes meer.. tis even uitproberen wat t beste werkt.. en niet meteen na 1 dag opgeven.. kan een aantal dagen duren voordat t veranderd!

succes!

ik gebruik de druppels van vsm tegn darmkrampjes, gelukkig zijn de krampjes nu een stuk minder doordat hij nu gele ontlasting heeft en het goed op gang is.
bij mijn vorige zoon heb ik ook difrax flessen gebruikt en dat werkte ook.

liefs patries

lukas is nu al 14 dagen oud, wat gaat het snel!!!

Hebben we ook gehad savonds krampjes, wij hebben druppels van sab simplex gebruikt, krijg je alleen bij de duitse apotheek. Spul heeft geweldig gwerkt en de kramojes zijn en blijven nu weg.

Lizzy is vandaag alweer 9 dagen..wat gaat dat snel zeg!
Morgen hebben we een vervroegde afspraak met cb.
We hadden gebeld omdat ze zoveel last had van krampjes en zoveel huilen.
Gelukkig konden we morgen even terecht.
Ik heb nu nutrilon standaard voeding..misschien toch een voeding tegen darmkrampjes.
Sinds gisteren gebruiken we een difrax fles,en sinds 4 dagen infacol en morgen eventueel een andere voeding met het cb bespreek.
Het is zo zielig..want zit continu met die beentjes te trappelen.
Hopelijk morgen meer duidelijkheid.
Ze groeit wel goed..haar geboorte gewicht was 3346 gram.
En Lizzy is nu 9 dagen en ze weegt nu 3520 gram.
Met ons andere dochtertje Silvy heb ik wel 6 weken borstvoeding gegeven.. maar ik had er zoveel last van mijn borsten van gekregen dat ik het nu niet meer wilde.
Ik hoor nu zovaak waarom ik geen borstvoeding geef.
Dat is onze eigen keuze geweest i.v.m dat de borstvoeding vorige keer heel pijnlijk was.
Maar het lijkt wel of je tekst en uitleg aan iedereen erover moet geven.
Hebben jullie nu wel eerst borstvoeding gegeven?

Liefs

hey..

even over je vraag over borstvoeding.. ik heb zowel mijn zoon als mijn dochter nu bewust geen borstvoeding gegeven (wou het zelf niet) en merk dat er een groot taboe op rust.. moet ook vaak tekst en uitleg geven over waarom niet.. ik heb me dr overheen gezet, het is mijn keuze, mijn kinderen, en wat anderen er van denken.. jammer dan!
dus nee, hier nooit borstvoeding gegeven..

liefs

Als je hebt kunnen uitsluiten dat het niet aan de voeding ligt en het dus om de 'gewone' krampjes gaat helpen de volgende tips misschien nog?? Dat deden we bij onze zoon destijds...

Met haar buikje op jouw arm laten leunen, dus haar dragen op jouw onderarm.

Bij je dragen in een draagdoek

Buikje met ronddraaiende bewegingen masseren ( met de klok mee, een btje stevig, niet te natuurlijk)

Een haverzakje verwarmen in de magnetron en op t buikje leggen, warm en een beetje zwaar, daar ontspande onze zoon altijd erg goed door.

Op de babymassage gaven ze vlgs mij nog aan dat je ronddraaiende bewegingen kunt maken, door de beentjes te buigen en billen wat op te tillen, de draai komt dan vanuit de heupjes. Doe dit echter niet als je dochter een verhoogde kans op dysplasie heeft!

Fles klaarmaken met gekookt water

En misschien, als niks helpt, kan een osteopaat helpen?

Dit is wat ik zo kan bedenken, misschien niks nieuws, maar k hoop dat je er iets aan hebt, het is zoooo zielig voor die kleine pukjes...

Ow ja en niet te snel overgaan op iets nieuws (voeding, drupjes enz.) want die geven ook weer klachten vaak... Het is veelal toch een kwestie van wennen van de darmpjes :-(

Sterkte voor jullie!

Terug
Bovenaan