Darmproblemen

<li style="text-align: left;">Al voor mijn zwangerschap (ik ben nu 15 weken) heb ik altijd ,al jaren veel last gehad van mijn darmen/stoelgang.het gaat erg moeizaam,en niet compact in 1 keer zeg maar..op dit moment is het echt rampzalig.heeft er iemand een goede tip of advies om makkelijker naar het toilet te kunnen gaan? Ik heb op dit moment psylliumvezels,dit doet even wel wat,maar al snel niet meer..

Sinds ik minimaal 2 kiwi's per dag eet gaat het wonderbaarlijk genoeg beter. Ik heb ook altijd al darmproblemen gehad.

Ik heb hetzelfde probleem inmiddels wel bijna 39 weken. Ik heb sinds een maand lactulose gekregen via verloskundige en dat werkt prima! Had ik het maar eerder geweten. Ik heb normaal al een spastische dikke darm en op vezels reageer ik ook niet en wordr ik zo misselijk van. Succes

Ik ben dagelijks 15 gram gebroken lijnzaad aan mijn ontbijt (muesli) gaan toevoegen en drink daarbij een glas Roosvicee pruimen (de voormalige Laxo). Bij het toilet heb ik een krukje om mijn voeten op te zetten, want licht gehurkt schijnt ook een betere houding te zijn voor de stoelgang. Sindsdien ging het weer stukken beter!! ?

Lactulose mag je idd langer gebruiken,dat wist ik,maar werkt dat niet juist mega laxeren? Of dat het heel dunne wordt zeg maar?

Rosvice laxo/pruimen helpen mij, het liefst op nuchtere maag. Ook zou je lauw water op nuchtere maag kunnen drinken. Dat schijnt ook te helpen.
En wandelen, echt even een half uur aan een stuk. 

Terug
Bovenaan