Dat klopt toch niet?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Lekker weekend hè?
Mijn schoonmoeder kwam met het verhaal dat als je je kind boven je hoofd houdt. Dus als het zeg maar "vliegt" dat het slecht is voor de hersenen.
Kennen jullie dit verhaal? Thijs vindt het namelijk heel erg leuk als wij dit doen.

Hoi, ik heb daar nog nooooiiiiit van gehoord, klinkt mij als een fabel.
Wij doen dat spelletje ook altijd, tot groot succes inderdaad. Lijkt me dat als je dat gewoon af en toe doet er toch echt niks aan de hand is.
Ben benieuwd naar meer reacties, groetjes Marieke

Ha Ha Ha! ze heeft helemaal gelijk!

Wij vliegen ook vaak met Berend en hij kan nog steeds niet tot tien tellen! Hij is er duidelijk achterlijk van geworden

Serieus,....WAT EEN LARIEKOEK!!!

hmm verklaart wel waarom superman zo dom is, duidelijk geval van hersenverweking,...pff denkt dat ie een held is!

Het ligt eraan hoe je het doet. Schud je je kind er flink bij dan kan het zeker schadelijk zijn. Mara gewoon even rustig boven je hoofd houden, volgens mij kan dat echt geen kwaad hoor.

Miep

Ik heb dit verhaal eerder gehoord en ik denk dat het afgeleidt is van het "Shaking-baby-syndrom". Dit is dus als je de baby hard door elkaar schudt, dan kan het kind overlijden.
Maar dat is natuurlijk wel iets anders dan boven je hoofd laten vliegen.
Ik denk ook niet dat het goed voor je baby is om hem te laten vliegen als het pas een paar dagen oud is, wat ik wel eens zie gebeuren. Je baby heeft er dan ook nog helemaal geen plezier in.
Maar als de baby al een aantal maanden oud is en het leuk vind, dan kan het geen kwaad, lijkt mij.
Sil

Hier wordt er ook nog steeds niet tot 10 geteld.. zou het daarvan komen??

Groetjes Debby najaar2006

Zolang je je kind boven je hoofd houdt, lijkt me er niks aan de hand. Je moet et alleen niet laten vallen, daar zal het vast niet slimmer van wordne. Maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Wel kan ik me voortsellen dat als je het doet met kinderen die hun hoofd nog niet goed omhoog kunnen houden, er erg veel druk op de hals komt te staan en daarmee de doorbloeidng naar het hoofd iets minder wordt. Maar dan wordt je kind vanzelf een beetje rood en zal het mopperen, dus dat lijkt me eerlijk gezegd een duidelijk teken dat het teveel is. Ook geen probleem dus als je daarnaar kijkt.

Maar dit doe je ook pas als kinderen het zelf leuk vinden en niet als ze mopperen.

greet

Terug
Bovenaan